بورس

معارفه سهام نخستین هتل فرابورسی

به گزارش خبرنگار بورس آرمان اقتصادی امروز در بیست و پنجمین نشست خبری یک دیدار یک عرضه آخرین وضعیت هتل ۵ستاره پارسیان کوثر اصفهان از سوی مدیران این هتل اعلام شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد علی ابوطالبی، مدیرعامل هتل پارسیان کوثر در جمع خبرنگاران  از رشد ۳۵درصدی سودآوری این هتل در سال ۹۶نسبت به سال ۹۵خبر داد وگفت: این مجموعه با رشد ۴۰درصدی خدمات حاصل از فروش در دوره مذکور روبرو بوده و بیش از ۴۰درصد از اقامت هتل به مشتریان داخلی و ۶۰درصد آن را خارجی‌ها شامل شده اند.

وی با بیان اینکه سرمایه این شرکت بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان است در پاسخ به پرسش خبرنگار آرمان اقتصادی مبنی بر اینکه آیا تاکنون این شرکت از تجدید ارزیابی دارایی ها برخوردار بوده یا نه گفت: تجدید ارزیابی دارایی پیش از این صورت گرفته و در رقم سرمایه کنونی منظور شده است.

این عضو هیات مدیره  درخصوص اینکه آیا بیش از میزان ۱۰ درصدی عرضه اولیه خواهید داشت،تصریح کرد: در آینده بخش دیگری از سهام عرضه خواهد شد اما زمان بندی و میزان عرضه هنوز مشخص نشده و با فرابورس هماهنگی لازم صورت خواهد گرفت.

ابوطالبی در ادامه با بیان اینکه هتل ۵ ستاره پارسیان کوثردر سال در سال ۴۷ تاسیس شد، افزود: در سال ۵۰ با نام هتل شرایتون و سپس کوروش به بهره برداری رسید و بعد از پیروزی انقلاب به هتل پارسیان کوثر اصفهان تغییر نام داد.

وی افزود: این شرکت در سال ۵۸ به بنیاد مستضعفان واگذار شد و با ۳ مرحله سرمایه گذاری از ۱۳۰ اتاق،هم اکنون به ۲۲۵ باب اتاق افزایش ظرفیت پیدا کرده است.

ابوطالبی با بیان اینکه این هتل ۵ستاره  یکی از ۲۲ هتل تحت پوشش زنجیره پارسیان است، اظهارداشت: با توجه به فعالیت سرمایه گذاری،دومین هتل ۵ ستاره اصفهان محسوب می شود که  با اقدامات دو سال گذشته در ارتقای سطح کیفی خدمات و تکمیل ارزش زنجیره انجام شده موجب جلب نظر گردشگران جهانی شده است

عضو هیات مدیره این شرکت با اشاره به رشد صنعت گردشگری در دنیا بیان داشت: انتظار می‌رود این صنعت در سال ۲۰۲۰ به بزرگترین کارفرمای اقتصادی دنیا تبدیل شود.

وی در خصوص  درآمدهای ارزی نیز خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه سازمان گردشگری هزینه اتاق ها به ریال نرخ گذاری شده و نرخ گذاری ارزی وجود ندارد و معادل ریالی از گردشگرانی که ریال به همراه نداشته باشند،اخذ می‌شود.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا