صنعت، معدن، تجارت

۱۰ طرح صنعتی در هفته دولت در اردبیل افتتاح می‌شود

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۱۰ واحد صنعتی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی مهمترین رویکرد راه‌اندازی این واحدهای صنعتی را ایجاد فرصت اشتغال برای بیکاران و جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی اعلام کرد و گفت: در قالب این طرح‌های صنعتی و تولیدی فرصت اشتغال برای ۲۲۰ نفر در مناطق مختلف استان فراهم می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل توجه به رونق واحدهای صنعتی و احیای آنها را از ضرورت‌ها و اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان اردبیل برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته ۲۲۸ واحد صنعتی و تولیدی در استان پروانه فعالیت گرفتند که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۷۴ درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

صادقی افزود: امسال نیز همین شتاب را در توسعه و صدور مجوزها و پروانه‌های فعالیت واحدهای صنعتی شاهد هستیم که در چهار ماهه امسال بیش از ۱۷ واحد صنعتی و تولیدی در استان به بهره‌برداری رسیدند.

وی نمونه این واحدهای صنعتی و تولیدی را راه‌اندازی فاز اول کارخانه تولید گیاهان دارویی و شیمیایی و همچنین تولید پودر لباسشویی با نگاه صادرات‌محور اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۲۵ تن پودر لباسشویی در استان تولید می‌شود که این واحد صنعتی فرصت اشتغال ۳۰ نفر را در فاز اول فراهم کرده و در طرح توسعه‌ای زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر فراهم می‌آید.

صادقی با بیان اینکه تا آخر امسال ۱۵۰ طرح تولیدی و صنعتی در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسند، تصریح کرد: ۱۸ طرح بزرگ اشتغالزایی در استان در اولویت تکمیل و راه‌اندازی قرار دارند که بخش مهمی از خرید تجهیزات و امکانات و ساخت بناهای ساختمانی به انجام رسیده و با پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصد تا آخر امسال آماده بهره‌برداری خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطر نشان کرد: استان اردبیل در بحث اشتغال صنعتی روند رو به رشدی را دارد و قطعاً در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری که انجام شده زمینه اشتغال بیشتر در بخش صنایع فراهم می‌آید تا سرانه اشتغال بخش صنعت از ۲۶ درصد به ۳۵ درصد ارتقا یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا