امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

وزیر جهاد با بخش خصوصی تعامل کند

اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، خواستار تعامل بیشتر وزیر جدید جهاد کشاورزی با تشکل‌های صنفی بخش خصوصی شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، ابوالحسن خلیلی، رئیس این اتحادیه گفت: مهمترین انتظار فعالان اقتصادی بخش خصوصی در زنجیره ارزش اقتصاد کشاورزی توجه بیش از پیش وزیر جدید کشاورزی به نقش و نظرات مشورتی تشکل‌های تخصصی فعال در بخش خصوصی به ویژه در پیاده سازی برنامه‌های این وزارت خانه در دولت سیزدهم است.

وی اظهار کرد: آقای ساداتی نژاد از کسوت قانون گذاری و نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی وارد حوزه مدیریت کلان کشاورزی و دامپروری کشور شده‌اند بنابراین توجه ویژه به قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و افزایش تعامل با ذی نفعان می‌تواند سرمایه ارزشمندی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای این بخش محسوب شود.

خلیلی افزود: تجربه اجرایی کشور نشان داده که هیچ دولتی امکان رفع مشکلات و موانع کلان کشوری بدون همراهی و مشارکت مردمی را نداشته است.

رئیس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران ادامه داد: اساساً مفهوم دولت قوی یعنی دولتی که برآمده از همه توان و ظرفیت فکری و عملیاتی مردمی به ویژه در بخش‌های اقتصادی باشد.

این مقام مسؤول صنفی درباره ضرورت استفاده از پتانسیل تشکل‌های تخصصی در عرصه کلان اقتصاد کشور پیشنهاد داد که از همین ابتدای کار وزیر جهاد کشاورزی سازوکار مشخصی برای تعامل مستمر با تشکل‌های رسمی فعال در این عرصه که عموماً چکیده و عصاره فعالان اقتصادی بخش خصوصی هستند را تبیین نموده و از این امکان بهره برداری کنند.

خلیلی تصریح کرد: بدیهی است تمامی فعالان اقتصادی شناسنامه دار در همه حوزه‌های مرتبط، سربازان جنگ اقتصادی کشور هستند و بدون هماهنگی، همکاری و همدلی بین مدیران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی امکان گذشتن از موانع اقتصادی امروز کشور اگر نگوییم غیر ممکن است اما قطعاً پر هزینه خواهد بود.

این مسئول صنفی خاطرنشان کرد: اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران به عنوان یک حلقه در زنجیره ارزش اقتصاد کشاورزی آمادگی خود را برای همراهی و پیاده سازی برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم اعلام نموده و امیدواریم این اعلام آمادگی نیز با استقبال مسئولان مواجه شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا