بین الملل

کسری بودجه کره‌جنوبی به ۵۰ درصد تولیدناخالص داخلی می‌رسد

دولت کره‌جنوبی طرح سرمایه‌گذاری‌های کلان خود برای آخرین سال مالی دوره ۵ ساله رئیس‌جمهور مون جائه را اعلام کرد که نشان می‌دهد علی‌رغم بدتر شدن کسری بودجه، دولت بیش از پیش وام خواهد گرفت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دولت کره‌جنوبی طرح سرمایه‌گذاری‌های کلان خود برای آخرین سال مالی دوره ۵ ساله رئیس‌جمهور مون جائه را اعلام کرد که نشان می‌دهد علی‌رغم بدتر شدن کسری بودجه، دولت بیش از پیش وام خواهد گرفت.

دولت کره‌جنوبی در نظر دارد سال آینده رقم بی‌سابقه ۶۰۴.۴ تریلیون وون (معادل ۵۱۸.۴ میلیارد دلار) هزینه کند که این ۸.۳ درصد از بودجه امسال (قبل از اضافه شدن ۲ طرح حمایتی مربوط به کرونا) بیشتر است.

اگر این برنامه هزینه‌کردهای دولتی اجرا شود نرخ بدهی به تولید ناخالص داخلی کره‌جنوبی به ۵۰.۲ درصد خواهد رسید که این بالاترین سطح در تاریخ این کشور است.

یکی از متخصصان وزارت مالی کره در این رابطه می‌گوید: بدهی ما در میان‌مدت از ۵۰ درصد اقتصاد فراتر خواهد رفت و انتظار داریم این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۵۸.۵ درصد افزایش پیدا کند.

پاندمی کرونا مون جائه را مجبور کرد اهداف خود برای رسیدن به توازن مالی بهتر را رها کند و بسته‌های کمک مالی سخاوتمندانه‌ای را در ۶ طرح برای شهروندان کره‌جنوبی ارائه کند. به این ترتیب نرخ بدهی به تولید ناخالص داخلی که در ابتدای ریاست‌جمهوری وی در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۰ درصد بود، با جهش فوق‌العاده‌ای روبرو شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا