بین الملل

تولید کارخانجات ژاپن در ماه جولای آب رفت

تولید صنعتی ژاپن در ماه جولای در حالی آب رفت که تولید خودرو از موج جدید کرونا در آسیا آسیب دید و باعث شد ریکاوری سومین اقتصاد بزرگ جهان با تردیدهای زیادی همراه شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، تولید صنعتی ژاپن در ماه جولای در حالی آب رفت که تولید خودرو از موج جدید کرونا در آسیا آسیب دید و باعث شد ریکاوری سومین اقتصاد بزرگ جهان با تردیدهای زیادی همراه شود.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونای دلتا که سرعت انتشار بسیار بالاتری دارد بسیاری از دولت‌های آسیایی را مجبور کرد محدودیت‌ها و قرنطینه‌های جدیدی وضع کنند. این وضعیت در کنار کمبود جهانی تراشه کامپیوتری باعث شده است زنجیره‌های تأمین منطقه آسیا مختل شوند.

داده‌های جدید نشان می‌دهد که تولید کارخانجات صنعتی ژاپن در ماه جولای ۱.۵ درصد نسبت به ماه گذشته افت کرده است. افت شدید تولید خودرو به ویژه خودروهای سواری و اتوبوس‌های کوچک بیشتر از همه در افت تولیدات صنعتی تأثیرگذار بوده است.

به این ترتیب سطح تولیدات صنعتی ژاپن که بعد از جهش ۶.۵ درصدی در ماه ژوئن به سطح قبل از پاندمی بازگشته بود، دوباره با سقوط این ماه از این سطح پایین‌تر آمد.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار افت شدیدتری را داشتند. آنها پیش‌بینی کرده بودند تولیدات صنعتی ژاپن در این ماه ۲.۵ درصد آب خواهد رفت.

با این حال وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن چشم‌انداز بهتری را انتظار دارد. این وزارتخانه پیش‌بینی کرد تولیدات صنعتی ژاپن ۳.۴ درصد در ماه آگوست و ۱ درصد در ماه سپتامبر جهش کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا