بین الملل

نوسان قیمت نفت خام در آستانه گزارش اشتغال آمریکا

قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، جمعه در حالی نوسان کرد که ارزش دلار در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، جمعه در حالی نوسان کرد که ارزش دلار در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا هستند افت کرده است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت خام، تا ساعت ۱۱:۲۴ به وقت تهران، ۰.۱۸ درصد رشد کرد و به ۷۳.۱۶ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه با افت اندک ۰.۰۶ درصدی نسبت به قیمت بسته شده دیشب، به ۶۹.۹۵ دلار رسید.

پایین آمدن ارزش دلار باعث شده است قیمت نفت برای دارندگان ارزهای غیر دلاری کاهش یابد و تقاضا برای خرید آن تقویت شود.

اما از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که گزارش اشتغال ماهانه آمریکا ضعیف‌تر از انتظار باشد. چنین گمانه‌زنی‌هایی قیمت‌های نفت را پایین خواهد می‌آورد.

هنوز حدود ۱.۷ میلیون بشکه در روز از تولید نفت آمریکا پس از طوفان آیدا مسدود باقی مانده است و آسیب دیدن هلیکوپترها و ایستگاه‌های سوخت‌گیری آنها باعث شده است روند بازگشت به کار پرسنل اسکله‌های نفتی خلیج مکزیک کند شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا