امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خرید تضمینی ۱۰۶ هزار تن گندم در آذربایجان‌شرقی

تبریز- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از خرید تضمینی ۱۰۶ هزار و ۶۷۵ تن گندم در استان خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، علی رخ افروز روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: ۸۲ هزار و چهار تن گندم از طریق اداره کل غله استان خریداری شده و شرکت تعاون روستایی نیز ۱۰ هزار و ۶۵۱ تن گندم را به صورت تضمینی خریداری کرده و در مجموع خرید تضمینی ۹۲ هزار و ۶۵۵ تن گندم در سامانه به ثبت رسیده است.

وی افزود: ۱۴ هزار و ۲۰ تن گندم بذری نیز در راستای بذرگیری و تحویل آن به کشاورزان استان جهت کشت گندم سال بعد، خریداری شده است.

رخ افروز با بیان این‌که در مدت مشابه سال گذشته به میزان ۲۵۰ هزار و ۹۴۷ تن گندم خریداری شده بود، افزود: تا امروز بر اساس میزان خریدی که در سامانه به ثبت رسیده، چهار هزار و ۶۷۶ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال هزینه خرید داشتیم که ۹۸ درصد آن یعنی چهار هزار و ۵۷۹ میلیارد و ۹۰۷ میلیون ریال پرداخت شده است و گندم کاران استان اکنون ۹۶ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال از دولت جهت خرید تضمینی گندم مطالبه دارند.

وی با اشاره به خرید تضمینی کلزا در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تا کنون یک هزار و ۵۱۰ تن کلزا به صورت قراردادی و ۴۲۴ تن به صورت تضمینی خریداری شده و همچنین کارخانجات متفرقه‌ای به میزان ۳۰۰ تن از این محصول خریداری کرده‌اند.

رخ افروز با بیان این‌که جمع مبلغ پرداخت شده به کلزاکاران استان طی این خریدها، ۱۷۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال است، گفت: این میزان، ۱۰۰ درصد کل مطالبه کشاورزان کلزاکار استان را شامل می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا