امور زیربناییراه و ساختمان

برای تعیین تکلیف پروازهای اربعین منتظر نتیجه رایزنی وزارت خارجه با عراق هستیم/ مردم قبل از صدور ویزا بلیت نخرند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال حاضر ویزای انفرادی عراق صادر نمی‌شود و اگر افراد به صورت انفرادی به سفارتخانه مراجعه و اقدام کنند ویزایی برای آنها صادر نخواهد شد و قطعا قبل از تهیه ویزا بلیت نخرند.


همچنین بخوانید

محمدحسن ذیبخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به موضوع تصمیم گیری درباره برقراری سفرهای اربعین اظهار  داشت: سازمان هواپیمای کشوری متولی صدور یا عدم صدور ویزا نیست اما در حال حاضر ویزای انفرادی عراق صادر نمی‌شود و اگر افراد به صورت انفرادی به سفارتخانه مراجعه و اقدام کنند ویزایی برای آنها صادر نخواهد شد و در این باره منتظر نتیجه رایزنی وزارت امور خارجه کشورمان با کشور عراق هستیم و باید دید در این باره چه تصمیمی گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: مشخصا اعلام کرده‌ایم که در کشور عراق نه در نجف و نه در بغداد و نه در هیچ فرودگاهی و نه برای مسافران ایرلاین‌های ایرانی و نه ایرلاین عراقی ویزایی صادر نمی‌شود. مردم اول باید ویزا را در ایران تهیه و بعد نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی افزود: هر چند تقاضا برای پروازهای عراق در ایام اربعین زیاد است اما تا زمانی که وزارت امور خارجه تعیین تکلیف نکند و نظر کشور عراق اعلام نشود، نمی‌توانیم درباره پروازهای اربعین تصمیمی در این باره بگیریم باید دید کشور عراق محدودیتی برای پذیرش مسافر اعلام می‌کند یا خیر.

وی گفت: بلیت عتبات عالیات در ایام اربعین براساس نرخ مصوب تعیین می‌شد و هنوز تصمیمی برای نرخ بلیت اربعین گرفته نشده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پروازها به کشور عراق برقرار است.    


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا