بورسبورس اوراق

کاهش ۲۹هزار واحدی شاخص بورس در هفته گذشته


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۲۹هزار و ۵۲۱واحد کاهش، معادل ۱.۹درصد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۶۹میلیارد و ۷۶۴میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۶۱۲هزار و ۹۰۵میلیارد ریال در بیش از ۵میلیون و ۹۳۷هزار و ۲۵۱دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۴۲، ۵۰ و ۲۰ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر(که ۴روز معاملاتی داشت) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵۰۹۲میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۲۰هزار و ۶۴۸میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳۰ و ۴۷ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۲ شهریورماه با ۲۹هزار و ۵۲۱واحد کاهش، معادل ۱.۹درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۵۲۰هزارو ۶۸۸واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۹۸۳واحد کاهش، معادل ۰.۲۲درصد افت کرد و رقم ۴۵۵هزار و ۳۷۶واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۴هزار و ۲۱۴واحد کاهش به رقم ۱۱۵۲هزار و ۷۶۲واحد و شاخص بازار دوم با ۵۱هزار و ۳۷۴واحد افت، به عدد ۲ میلیون و ۹۹۳هزار و ۱۵۵واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۰۶درصد افت و شاخص بازار دوم با ۱.۷۲درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا