امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۹۴۸ گروه سیار دامپزشکی بر ذبح شرعی دام در عید قربان نظارت می کنند

گرمسار – رئیس سازمان دامپزشکی بابیان اینکه ۹۴۸ گروه سیار بر ذبح دام در روز عید قربان نظارت می کنند، گفت: مراکز توزیع و کشتار دام در سراسر کشور همزمان با عید سعید قربان فعال است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی خلج عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گرمسار بابیان اینکه مراکز توزیع و کشتار دام در سراسر کشور همزمان با عید سعید قربان فعال است، ابراز داشت: خوشبختانه با اطلاع رسانی های صورت گرفته بر مشارکت مردم برای ذبح دام در کشتارگاه ها افزوده شده و تمهیدات لازم برای  بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه  ۹۴۸گروه سیار و ۹۳۳گروه ثابت بر ذبح شرعی دام روز عید قربان نظارت می کنند،  افزود: با توجه به اینکه در روز عید قربان بسیاری از مردم ذبح را به صورت سنتی انجام می دهند لذا این اکیپ سیار می کوشد تا بر مراکز توزیع و کشتار دام نظارت ویژه ای را داشته باشد چرا که این امر به صورت مستقیم بر سلامت انسان اثر گذار خواهد بود.

رئیس سازمان دامپزشکی ضمن بیان اینکه با همکاری شهرداری ها مراکز عرضه دام در شهرستان ها مشخص شده است، ابراز داشت: بر همین اساس مردم تنها باید دام مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز و با نظارت کارشناسان دامپزشکی خریداری کنند.

خلج بابیان اینکه ذبح دام قربانی در روز عید قربان باید با رعایت موازین شرعی صورت می گیرد، تصریح کرد: باتوجه به وجود بیماری های مشترک بین انسان و دام لذا باید از ذبح به صورت سنتی خودداری و کار توسط کارشناسان انجام شود و باید گفت در کشتارگاه ها همه این موارد کاملا رعایت خواهد شد.

وی بابیان اینکه در مراکز کشتارگاه های مجاز سلامت ظاهری و نداشتن بیماری انگلی دام مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: از شهروندان تقاضا داریم از مصرف گوشت به صورت گرم خودداری کنند و پس از انجام مراسم قربانی گوشت را فریز و بعد از ۲۴ ساعت مصرف کنند تا احتمال وجود بیماری کاملا برطرف شود.

خلج مهمترین رسالت سازمان دامپرشکی کشور را ارتقای بهداشت انسان برشمرد و بیان کرد: با توجه به وجود بیماری های مشترکی که بین انسان و دام وجود دارد لذا این مهم می طلبد تا نه تنها در روز عید قربان بلکه در همه روزهای سال دامپزشکی بر ذبح دام حساسیت ویژه ای را داشته باشد چرا که کوچکترین مشکلی در این بخش به طور مستقیم بر سلامت انسان اثر نامطوب خواهد داشت.

سه هزار و ۳۵۰نفر در کل کشور سیار به عنوان ناظر روزعید قربان در سراسر کشور بر ذبح شرعی نظارت دارند.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا