بین الملل

حجم تجارت خارجی روسیه ۱۲ درصد از سطح قبل از پاندمی فراتر رفت

داده‌های اداره گمرک فدرال روسیه نشان می‌دهد حجم تجارت خارجی این کشور ۱۲ درصد از سطح قبل از پاندمی در ۲۰۱۹ فراتر رفته است و انتظار می‌رود تا پایان ۲۰۲۱ به ۷۲۰ میلیارد دلار برسد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، داده‌های اداره گمرک فدرال روسیه نشان می‌دهد حجم تجارت خارجی این کشور ۱۲ درصد از سطح قبل از پاندمی در ۲۰۱۹ فراتر رفته است و انتظار می‌رود تا پایان ۲۰۲۱ به ۷۲۰ میلیارد دلار برسد.

معون اول اداره گمرک فدرال روسیه، روسلان دیویدوف، می‌گوید: همه چیز تحت یک سناریوی خوش‌بینانه‌تر در حال توسعه است. ما به حجم تجارت خارجی خیلی خوبی رسیده‌ایم که همچنان در حال رشد است. حجم تجارت خارجی ما نه تنها در مقایسه با سال فاجعه‌بار ۲۰۲۰ رشد کرده، بلکه در مقایسه با سال ۲۰۱۹ و شرایط قبل از پاندمی هم با جهشی ۱۲ درصدی روبرو شده است.

او گفت: تا این لحظه حجم تجارت خارجی ما به ۴۸۰ میلیارد دلار رسیده است؛ ۱۸۷ میلیارد دلار واردات داشته‌ایم و ۲۹۱ میلیارد دلار صادر کرده‌ایم.

او تاکید کرد تراز تجاری مثبت روسیه بیشتر به علت صادرت انرژی بوده است که دو سوم صادرات این کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

گزارش اخیر یورواستات هم نشان داد حجم تجارت بین اتحادیه اروپا و روسیه با رشد قابل‌توجهی روبرو شده است. در ۶ ماه ابتدایی امسال حجم تجارت بین این دو طرف ۲۵.۸ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرده و به ۱۳۰.۸ میلیارد دلار رسیده است.

طبق این داده‌ها روسیه سومین صادرکننده بزرگ به اروپا و پنجمین واردکننده بزرگ آن محسوب می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا