کسب و کارگردشگری

شغل های مورد نیاز کانادا

کانادا از مهاجر پذیر ترین کشور ها می باشد و افراد زیادی به آن مهاجرت می کنند. یکی از انواع مهاجرت به کانادا، مهاجرت شغلی می باشد که افراد از طریق مهارتی که دارند، می توانند با شرکتی از کانادا قرارداد بسته و مهاجرت بکنند. افراد زیادی می خواهند بدانند که با داشتن مهارت در چه شغل هایی می توان به کانادا مهاجرت کرد و اقامت کانادا را گرفت. برای این کار باید بدانید که شغل های مورد نیاز کانادا چیست و به عبارتی با داشتن مهارت در چه شغل هایی می توان به کانادا مهاجرت کرد. در این مقاله بررسی شده است که شغل های مورد نیاز کانادا چیست و ویزای جاب آفر کانادا را چگونه دریافت کنیم.

فهرست مطالب:
۱- ناک کانادا چیست؟
۲- شغل های مورد نیاز کانادا کدام ها هستند؟

همچنین بخوانید

۱- ناک کانادا چیست؟
ناک کانادا یا همان National Occupational Classification که به اختصار به آن ناک گقته می شود، لیست شغل هایی است که در کشور کانادا به آن ها نیاز دارند. در واقع با داشتن مهارت در این شغل ها است که می توانید به کانادا مهاجرت کنید. این شغل ها به ۵ دسته ی مختلف تقسیمی می شوند. می توان در ناک کانادا تقریبا نزدیک ۳۰ هزار شغل مختلف وجود دارد که در این ۴ دسته ی مختلف قرار داده می شوند. هر شغل در این لیست دارای یک کد می باشد. این کد منحصرا فقط برای آن شغل است.
دسته ی اول شغل ها در ناک کانادا، شغل های نوع صفر می باشد که شامل انواع مدیران و کارفرمایان است. تمام مدیران شرکت و کسب و کار های کوچک و بزرگ در این دسته قرار می گیرند.
دسته ی دوم شغل های نوع A می باشد. در این دسته شغل هایی وجود دارد که برای آن ها لازم است در دانشگاه تحصیل کنید و مدرک داشته باشید. به عنوان مثال، پزشکی در این دسته قرار می گیرد.
دسته ی سوم ناک کانادا، شغل های نوع B می باشد. این شغل ها، ممکن است نیاز به مدرک از دانشگاه یا مراکز آموزشی مختلف داشته باشند. البته ممکن است فردی به دلیل داشتن تخصص بالا در شغل های این دسته، نیاز به ارائه ی مدرک نداشته باشد. شغل های این دسته شغل هایی تخصصی هستند. به عنوان مثال جوشکار یا آشپز در این دسته قرار می گیرند. ممکن است این افراد نیاز به ارائه ی مدرک داشته باشند و یا ممکن است آن قدر در کار خود مهارت داشته باشند که نیازی به ارائه ی مدرک دانشگاهی نداشته باشند.
دسته ی چهارم شغل های مورد نیاز کانادا، شغل های نوع C می باشد که برای مهاجرت با این دسته ی شغلی، بهتر است تا فرد حداقل مدرک دبیرستان داشته باشد. شغل هایی مانند رانندگی در این دسته قرار می گیرند. البته ممکن است نیاز به مدرکی باشد تا نشان بدهد شخص در این شغل، آموزش دیده است و تخصص دارد.
دسته ی پنجم و آخر شغل های مورد نیاز کانادا، شغل های نوع Dمی باشد. این شغل ها نیاز به مدرک خاصی ندارند و از فرد مدرکی درخواست نمی شود. همچنین آموزش های این شغل در هنگانم انجام کار داده می شود. شغل هایی مانند مسئول نظافت در این دسته قرار می گیرند.
هنگامی که می خواهید بدانید مهارت شما در لیست ناک کانادا قرار دارد و آیا جزو شغل های مورد نیاز کانادا محسوب می شود، باید در لیست ناک به دنبال شغل خود بگردید. اگر شغل شما در این لیست قرار داشته باشد، به این معنی است که می توانید از طریق مهارتی که دارید به کانادا مهاجرت کنید، اما می توان گفت که این راحت ترین مرحله ی کار است و هر کسی نمی تواند از طریق مهارتش به کانادا مهاجرت کند.

۲- شغل های مورد نیاز کانادا کدام ها هستند؟
در ادامه ی این مقاله برخی از شغل های مورد نیاز کانادا در هر دسته ی شغلی آورده شده است.
در دسته ی اول و شغل های نوع ۰، که شغل های مدیریتی محسوب می شوند، مدیران مختلف قرار دارند. به عنوان مدیر یک کسب و کار کوچک که دارای یک کارگاه است، در این دسته قرار می گیرد. مدیر بزرگ ترین شرکت ها هم در این دسته جای می گیرند. مدیر مهندسی کشاورزی، مدیر فناوری اطلاعات، مدیر امور مالی و مدیر مهندسی شغل هایی هستند که جزو این دسته محسوب می شوند.
در دسته ی دوم، شغل هایی مانند برنامه نویس، طراح وب، مشاور فناوری اطلاعات، آنالیزور داده، توسعه دهنده کامپیوتر، پرستاران، پزشکان، دارو ساز ها، حسابدارن و تمام شغل هایی که نیاز به آموزش عالی و دانشگاهی دارند؛ وجود دارد. بیشترین میزان مهاجرت از طریق این دسته اتفاق می افتد.
در دسته ی سوم و شغل های نوع B قرار دارند. از این شغل ها می توان به مهندسان عمران، مهندسان صنایع، سوپر وایزر ها، مکانیک ها، شغل های صنعتی مانند جوشکاری، دستیار های کادر درمان مانند کمک پرستار ها، بازاریاب ها و کارشناسان فروش اشاره کرد. از طریق این شغل ها نیز افراد زیادی اقدام به مهاجرت به کانادا می کنند.
دسته ی چهارم شامل شغل هایی مانند کارمندی، رانندگی، کارگری انبار، اپراتور و کارمندان می باشد. این شغل ها در لیست ناک کانادا قرار دارند ولی افراد کمی می توانند با استفاده از این شغل ها به کانادا مهاجرت کنند و کیفیت و نوع مهاجرت با این شغل ها نیز، متفاوت از شغل های سه دسته ی اول خواهد بود.
دسته ی آخر شغل در لیست ناک کانادا و شغل های مورد نیاز کانادا، شامل شغل مانند کارگران خدماتی، نیرو های نظافتی و شغل هایی از این قبیل می باشد که اکثر افراد قادر به انجام آن ها هستند و به همین دلیل نیز مهاجرت کمی از این طریق به کانادا صورت می گیرد.
این شغل ها تنها بخشی از از ۳۰ هزار شغل موجود در لیست ناک، و بخش کوچکی از شغل های مورد نیاز کانادا می باشد. البته باید گفت بیشتر مهاجرت ها از طریق این شغل ها صورت می گیرد.

جمع بندی: هر فرد برای این که بتواند مهاجرت شغلی به کانادا داشته باشد، باید شغل های مورد نیاز کانادا را بداند. این فرد باید با لیست ناک کانادا آشنایی داشته باشد تا بتواند شغل های مورد نیاز کانادا را ببیند و از وضعیت شغل خود نیز باخبر بشود. با دانستن این که شغل مورد نظرتان در لیست ناک وجود دارد، به ابتدای راه مهاجرت به کانادا قدم می گذارید و باید سعی کنید مهارت بالایی در این شغل به دست بیاورید تا بتوانید به کانادا مهاجرت کنید. در این مقاله به بررسی شغل های مورد نیاز کانادا پرداخته شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا