بین الملل

سنگاپور صندوقی ۱ میلیارد دلاری برای تقویت بازار سهام ایجاد کرد

دولت سنگاپور مشوق‌های مالی جدیدی را اعلام کرد تا شرکت‌های موفق منطقه آسیا که سهام آنها نوید بخش رشدی بالا است، را ترغیب کند در بورس سهام این کشور جذب شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دولت سنگاپور مشوق‌های مالی جدیدی را اعلام کرد تا شرکت‌های موفق منطقه آسیا که سهام آنها نوید بخش رشدی بالا است، را ترغیب کند در بورس سهام این کشور جذب شوند.

بورس سنگاپور سال‌ها مقصد مورد علاقه شرکت‌های ساختمانی و املاک بوده است اما دولت سنگاپور برای جذب عرضه اولیه‌های بزرگ و پر زرق‌وبرق سهام شرکت‌های تکنولوژی، که یکی از زمینه‌های اصلی سرمایه‌گذاری جهانی است، با مشکل مواجه بوده است.

مدیرعامل بورس سنگاپور، لو بون شای، در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: ما شاهد حضور کامل شرکت‌های بزرگ تکنولوژی، مانند نانوفیلم، در بورس خود بوده‌ایم و حالا خواهان این هستیم که شاهد حضور شرکت‌های بیشتری از این نوع باشیم.

دولت سنگاپور اعلام کرد برای کمک به جمع‌آوری سرمایه توسط شرکت‌ها از طریق عرضه اولیه سهام در بورس سنگاپور صندوقی تشکیل خواهد داد و از طریق شرکت سرمایه‌گذاری دولتی تماسک در آن سرمایه‌گذاری مشارکتی انجام خواهد داد.

اقداماتی که سنگاپور در این راستا انجام خواهد داد به این شرح است:

  • اولین سرمایه‌گذاری دولت در این صندوق ۱.۵ میلیارد دلار سنگاپوری (معادل ۱.۱ میلیارد دلار) خواهد بود.
  • همچنین بازوی سرمایه‌گذاری کمیسیون توسعه اقتصادی سنگاپور صندوقی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار سنگاپور برای کمک به ثبت شرکت‌ها در بورس سنگاپور تشکیل می‌دهد.
  • رگولاتوری مالی سنگاپور کمک‌های مالی خود را افزایش خواهد داد تا هزینه ثبت نام شرکت‌ها در بورس سنگاپور را کاهش دهد.
  • اپراتور بورس سنگاپور به شرکت‌های بزرگ کمک خواهد کرد تا قبل از ثبت نام عمومی سهام خود در این بورس به صورت خصوصی سرمایه‌گذار جذب کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا