بین الملل

قیمت جهانی نفت در آستانه رکورد ۳ ساله / برنت ۷۷ دلاری شد

قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، جمعه تحت تأثیر امید سرمایه‌گذاران به ریکاوری قدرتمند اقتصاد جهان از پاندمی کرونا و افزایش تقاضای جهانی بالا رفت و به بیشترین سطح ۳ ساله رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، جمعه، تحت تأثیر امید سرمایه‌گذاران به ریکاوری قدرتمند اقتصاد جهان از پاندمی کرونا و افزایش تقاضای جهانی بالا رفت و به بیشترین سطح ۳ ساله رسید.

تا ساعت ۱۱:۲۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۱۷ درصد رشد کرد و به ۷۷.۳۸ دلار رسید. این شاخص صبح امروز تا ۷۷.۶۵ دلار هم بالا رفته بود. شاخص برنت دیشب به بالاترین سطح خود از اکتبر ۲۰۱۸ رسیده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس آمریکا هم ۰.۰۵ درصد رشد کرد و به ۷۳.۳۳ دلار رسید. این شاخص در آغاز معاملات امروز تا ۷۳.۵۵ دلار هم بالا رفته بود.

اوارد مویا، تحلیل‌گر ارشد بازار در شرکت کارگزاری نفت اوآندا می‌گوید: به نظر می‌رسد قیمت‌های نفت در یک خیابان یک طرفه که فقط صعودد می‌کند قرار دارند. این در حالی اتفاق افتاده است که ریس‌پذیری در بازارها به اوج خود رسیده است و سرمایه‌های ریسک‌دارتری مانند نفت خام پرطرفدار شده‌اند.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نرخ استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های ساحل شرقی این کشور به ۹۳ درصد افزایش یافته که این بالاترین سطح از می ۲۰۱۹ تا کنون است. این نشان می‌دهد تقاضای در حال رشد است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا