بین الملل

«بانک جی‌پی مورگان» با اتهام رشوه در معاملات نفتی برزیل روبرو شد

دادستانی برزیل تحقیقاتی را در مورد نقش بانک جی‌پی مورگان در جریان رشوه و پول‌شویی در معاملات نفتی سال ۲۰۱۱ شرکت ملی پتروبراس آغاز کرده است. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، دادستانی برزیل تحقیقاتی را در مورد نقش بانک جی‌پی مورگان در جریان رشوه و پول‌شویی در معاملات نفتی سال ۲۰۱۱ شرکت ملی پتروبراس آغاز کرده است.

این خبر بر اساس یک گزارش انحصاری از رویترز منتشر می‌شود که در به آن اسناد دادگاه و اظهارات منابع آگاه اشاره شده است. در این اسناد پیام‌های بین متهمان، شهادت‌نامه شهود و سوابق بانکی به چشم می‌خورند.

طبق گزارش رویترز پلیس در حال تحقیقات در مورد خرید ۳۰۰ هزار بشکه از سوخت پتروبراس توسط جی‌پی مورگان در سال ۲۰۱۱ می‌باشد. هدف این تحقیقات بررسی این است که آیا جی‌پی مورگان با پرداخت رشوه به کارمندان پتروبراس از طریق چند واسطه توانسته است این محموله سوخت را با قیمتی غیرواقعی و پایین‌تر خریداری کند، یا خیر.

منابع آگاه خبر می‌دهند که تحقیقات در مورد اینکه آیا این روند رشوه‌دهی در سال‌های آینده هم ادامه داشته است ی، خیر در حال انجام است.

در بین مستندات دادگاه نام یکی از تاجران سابق سوخت پتروبراس، رودریگو برکوویتز، به چشم می‌خورد که مسئول فروش دو محموله سوخت به جی‌پی مورگان بوده است.

مقامات آمریکا و برزیل می‌گویند برخی از مسئولان پتروبراس به مدت بیش از یک دهه تا سال ۲۰۱۸ از تاجران مختلف رشوه دریافت می‌کردند تا محموله‌های سوخت را با قیمتی غیرواقعی بالا خریداری کرده و بتوانند آن را با تخفیف بیشتری به مشتریان خود بفروشند.

در سال ۲۰۲۰ جی‌پی مورگان توافق کرد برای خاتمه به پرونده دستکاری بازار فلزات و اوراق قرضه آمریکا ۹۲۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا