بورسبورس اوراق

شاخص بورس مثبت ماند


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۵۸۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۸۰۶میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۹۸هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲هزار و ۶۰۱واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۲۴هزار و ۷۱۹واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری غدیر شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، مخابرات ایران و فولاد مبارکه اصفهان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۷۸۷میلیون ورقه به‌ارزش ۳۲هزار و ۷۶۶میلیارد تومان در ۶۶۶هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۱واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۰هزار و ۸۰۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، بیمه پاسارگاد و مجتمع جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا