انرژی

تعمیرات سالیانه ۴۰ واحد نیروگاهی آغاز شد

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از آغاز عملیات تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید مسیر داغ ۴۰ واحد نیروگاهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصطفی رجبی مشهدی – سخنگوی صنعت برق گفت: با پیش بینی تمهیدات و برنامه ریزی انجام شده عملیات تعمیرات سالیانه ۴۰ واحد نیروگاهی با ظرفیت حدود ۷۰۰۰ مگاوات آغاز شده است که پس از خاتمه تعمیرات به مدار تولید باز خواهند گشت.

همچنین بخوانید

رجبی مشهدی ادامه داد: این اقدام با هدف آمادگی نیروگاه ها برای تولید برق در تابستان سال ١۴٠١ برنامه ریزی می شود. تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاهی هر ساله مطابق برنامه زمان بندی شده و متناسب با کاهش مصرف و افزایش ظرفیت ذخیره تولید صورت می پذیرد که با توجه به رشد مصرف امسال و کاهش ظرفیت تولید نیروگاه های برق آبی از نیمه دوم مهر آغاز گردد که با تمهیدات پیش بینی شده سه هفته زودتر آغاز گردید تا در تابستان به لحاظ آمادگی نیروگاه های موجود مشکلی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: از ۴۰ واحد نیروگاهی ۲۵ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۴۸۵۵ مگاوات مطابق برنامه زمان بندی تعمیرات و ۱۵ واحد نیروگاهی نیز به ظرفیت ۲۰۷۸ مگاوات جهت تعمیرات با هماهنگی قبلی از تاریخ ۱۶ شهریور تا ۳۱ شهریور تاکنون از مدار خارج شدند تا پس از تعمیرات مجددا به شبکه متصل شوند.

طبق اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، رجبی مشهدی اظهار کرد:با تعداد ۶۱۹ تعمیرات تجهیزات شبکه انتقال در سراسر کشور موافقت شده است. وی افزود شبکه های برق پس از عبور از ۴ ماه گرم سال که تحت فشارهای حرارتی و افزایش مصرف برق بودند برای تعمیرات از مدار خارج و انشالله با امادگی کامل در مدار قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در این مدت استانهای خوزستان، تهران و فارس بیشترین حجم تعمیرات بر روی شبکه های انتقال را داشتند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا