امور زیربناییراه و ساختمان

زائران اربعینی به محض ورود تست PCR می‌دهند/ فروش بلیت به شرط استعلام سلامت از سامانه وزارت بهداشت/ سقف قیمت بلیت مهران-تهران ۴۰۰ هزار تومان است

مدیر کل دفتر حمل و نقل سازمان راهداری گفت:‌ از هر زائری به محض ورود به کشور تست کرونا گرفته می‌شود و پس از آن با استفاده از کد ملی و سامانه متصل به وزارت بهداشت، برای فروش بلیت استعلام سلامت انجام می‌شود.


داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت جا‌به‌جایی زائران از دو مرز مهران و شلمچه اظهار داشت: طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین دو مرز مهران و شلمچه برای بازگشت زمینی زائران حسینی به کشور آماده ارایه خدمات هستند و ۵ هزار دستگاه اتوبوس سرویس برای بازگشت زائران از مراسم اربعین به مقاصد مختلف در کشور برای این دو مرز در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: جای هیچ نگرانی نیست و اگر تقاضا افزایش یافت تعداد سرویس‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران را افزایش می‌دهیم. ناوگان بیش از این میزان تقاضا موجود است و هیچ مشکلی در بحث تامین ناوگان نداریم.

مدیر کل دفتر حمل‌و نقل مسافر با اشاره به زمان برگشت زائران گفت: زائران از روز گذشته به صورت تدریجی در حال بازگشت به کشور هستند و احتمال می‌دهیم اوج و پیک ورود زائران به کشور امروز باشد.

باقرجوان ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که اربعین ۱۴۰۰ با اربعین سال‌های گذشته که تقاضا برای وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای  بسیار بالا بود، متفاوت است و بسیاری از زائران هم، بلیت رفت و برگشت هواپیما تهیه کرده‌اند. به همین دلیل ممکن است بر اساس تقاضا هر دو ساعت در نهایت برای ۵ اتوبوس تقاضا وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرریز مسافران هوایی و تعدادی از افرادی که از مسیر زمینی مشرف شده‌اند را پوشش می‌دهیم، گفت: اتوبوس‌ها به صورت یکسر خالی در این مسیر فعال هستند و بلیت طبق سنوات گذشته نرخ‌گذاری شده‌ و قیمت‌ها به تمام مقاصد مختلف در نقاط مختلف در پایانه‌ها اعلام در بنرها  درج و نصب شده‌اند.  

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با بیان اینکه تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر گران فروشی نداشتیم، گفت: قیمت بلیت اتوبوس مسیر مهران- تهران نسبت به نوع اتوبوس ۲۴ نفره تا ۴۴ نفره از ۲۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان تعیین و اعلام شده‌است.

باقرجوان افزود: اربعین امسال عرضه بلیت بیش از تقاضا است و در حال حاضر ۸۰۰ دستگاه اتوبوس دپو کرده‌ایم.   

وی درباره بررسی وضعیت سلامت زائران در مسیر بازگشت اظهار داشت: نمایندگان وزارت بهداشت در مرز مهران و شلمچه مستقر هستند و تست پی سی آر از زائران انجام می‌شود. از هر زائری به محض ورود تست گرفته می‌شود و پس از آن با استفاده از کد ملی و سامانه متصل به وزارت بهداشت، برای فروش بلیت استعلام سلامت انجام می‌شود البته باید توجه داشت که اکثر زائران  دو واکسن را دریافت کردند. 


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا