بانک و بیمهبیمه

دیدار مدیرعامل بیمه اتکایی امین با معاون بیمه اتکایی RNRC در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو

بیمه اتکایی امین با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو زمینه های ارتقا همکاری های بیمه ای دو کشور را کلید زد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بیمه اتکایی امین، با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و تلاش های این شرکت در جهت گسترش همکاری و تجارت با بیمه گران معتبر در کشورهای همسایه صبح روز دوشنبه، جلسه ای با حضور جناب آقای دکتر کاظم جلالی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در روسیه و جناب آقای سید مصطفی کیایی مدیرعامل بیمه اتکایی امین و جناب آقای Michael Sepp  معاون توسعه تجارت شرکت شرکت ملی اتکایی روسیه « (RNRC) Russian National Reinsurance Company»  بزرگترین بیمه گر اتکایی روسیه، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو انجام پذیرفت.

در این جلسه سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در روسیه ضمن تشریح روند رو به رشد همکاری های اقتصادی بین دو کشور به توسعه فعالیت های اقتصادی نیز اشاره داشت و خواستار همکاری و افزایش تعاملات دو کشور در بخش بیمه ای شد .

دکتر جلالی در این جلسه در خصوص کارگروه همکاری های مالی و بانکی دو کشور و تصمیم اخیر این کارگروه در مورد چگونگی همکاری بیمه ای فیمابین در جلسه هفته گذشته بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی روسیه بنابر درخواست بیمه اتکایی امین و طرح و پیگیری آن توسط این سفارتخانه، سخنانی ایراد  کرد.

معاون توسعه تجارت شرکت ملی اتکایی روسیه « (RNRC) Russian National Reinsurance Company» نیز ضمن تشریح وضعیت فعالیت شرکت خود اعلام کرد که در حال حاضر با کشورهای حوزه CIS و بیمه گران داخل کشور روسیه همکاری اتکایی داریم.

وی با اشاره به اینکه همکاری اقتصادی بین دو کشور گسترش یافته است، گفت: آمادگی داریم که با مصوبه سهامدارانمان، همکاری خود با ایران را گسترش دهیم .

در ادامه کیایی، مدیرعامل بیمه اتکایی امین با توجه به کمبود ارتباطات بیمه ای بین اتحادیهٔ اقتصادی اوراسیا شامل کشورهای (بلاروس، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان و ارمنستان)، حوزهCIS، کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای  و بیمه اتکایی امین، پیشنهاد همکاری بین این کشورها را مطرح کرد و مقرر شد هر دو شرکت حاضر در جلسه گزارشی را تهیه و ارائه کنند .

لازم به اشاره است که شرکت ملی اتکایی روسیه « (RNRC) Russian National Reinsurance Company» یکی از شرکت های بزرگ اتکایی روسیه است . این شرکت در سال ۲۰۱۶ پس از اعمال تحریم ها راه اندازی شده و بر اساس آخرین رتبه بندی موسسه فیچ دارای رتبه اعتباری BBB  است.

بیمه اتکایی امین که در سال جاری با عملکرد موفق خود از فرابورس وارد تالار اصلی بورس شده و در مجمع اخیر خود به تازگی افزایش سرمایه  تا ۵۰۰ میلیارد تومان را تصویب کرده، امیدوار است که به عنوان نماینده ای شایسته از جمهوری اسلامی ایران با گسترش همکاری های بیمه ای با کشورهای همسایه، بتواند تجارت بازار اتکایی را به خارج از مرزهای کشور گسترش دهد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا