بین الملل

سیتی گروپ پیش‌بینی رشد اقتصادی چین را کاهش داد

بانک آمریکایی سیتی گروپ اعلام کرد به علت تأثیرات منفی بحران غول ساختمان‌سازی چین(اورگرند) پیش‌بینی رشد اقتصادی چین را در سال آینده از ۵.۵ درصد به ۴.۹ درصد کاهش داده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، بانک آمریکایی سیتی گروپ اعلام کرد به علت تأثیرات منفی بحران غول ساختمان‌سازی چین، اورگرند، پیش‌بینی رشد اقتصادی چین را در سال آینده از ۵.۵ درصد به ۴.۹ درصد کاهش داده است.

ژیانگ رونگ یو، کارشناس امور چین در سیتی گروپ، در یادداشتی برای مشتریان این بانک نوشت: فشار بر رشد اقتصادی چین به علت این اتفاقات به قدری خواهد بود که احتمالاً سیاست‌گذاران مجبور به تسهیل شرایط بازارهای مالی خواهند شد که در این زمینه می‌توان به کاهش ۲۵ صدم درصدی نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ اشاره کرد.

او ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود با وجود شرایط کنونی نرخ سود قراردادهای بازخرید اوراق قرضه ذخیره بانک‌های تجاری (که بانک مرکزی از آن برای تزریق نقدینگی به بازارها استفاده می‌کند) در ماه اکتبر ۵۰ صدم درصد کاهش یابد.

بانک سیتی گروپ همچنین اعلام کرد به علت بحران بدهی اورگرند از پیش‌بینی سطح هدف شاخص‌های سهام چین هم می‌کاهد و حالا انتظار دارد شاخص بورس هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ در انتهای امسال به ۲۶,۸۰۰ واحد برسد. این شاخص در حال حاضر در رقم ۲۴,۵۰۰ واحد قرار دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا