بین الملل

سقوط سنگین داوجونز / ثبت بدترین ماه اس‌اندپی از مارس ۲۰۲۰

سهام آمریکا در پایان معاملات آخرین روز سپتامبر (بامداد جمعه به وقت تهران) با سقوط سنگینی روبرو شدند و اس‌اندپی بدترین عملکرد ماهانه خود از مارس ۲۰۲۰ را به ثبت رساند. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام آمریکا در پایان معاملات آخرین روز سپتامبر (بامداد جمعه به وقت تهران) با سقوط سنگینی روبرو شدند و اس‌اندپی بدترین عملکرد ماهانه خود از مارس ۲۰۲۰ را به ثبت رساند.

میانگین صنعتی داوجونز ۵۴۶.۸۰ واحد یا ۱.۵۹ درصد سقوط کرد و به ۳۳,۸۴۳.۹۲ واحد رسید.

اس‌اندپی ۱.۱۹ درصد سقوط کرد و به ۴,۳۰۷.۵۴ واحد بازگشت در حالی که کامپوزیت نزدک ۰.۴۴ درصد افت کرد و در ۱۴,۴۴۸.۵۸ واحد بسته شد.

سقوط بازارهای سهام آمریکا در آخرین روز ماه سپتامبر در حالی اتفاق افتاد که این ماه از ابتدا ماهی پرچالش برای بازارهای سهام بود. در این ماه اخبار مربوط به افزایش نرخ بهره، بالا رفتن تورم و احتمال سقوط بزرگترین شرکت ساختمانی چین، بازارهای سهام را به هم ریخت.

اس‌اندپی ماه سپتامبر خود را با سقوطی ۴.۵ درصدی به پایان برد تا بدترین ماه خود از مارس ۲۰۲۰ که در آن تحت تأثیر پاندمی کرونا سقوطی سنگین را تجربه کرده بود را ثبت کند. همچنین این شاخص برای اولین بار در سال جاری ۵ درصد پایین‌تر از رکورد تاریخی خود بسته شد.

کامپوزیت نزدک ۵.۳ درصد در این ماه سقوط کرد تا بدترین عملکرد ماهانه از مارس ۲۰۲۰ را داشته باشد و داجونز با سقوطی ۴.۳ درصدی بدترین ماه ۲۰۲۱ خود را به ثبت رساند.

عامل اصلی سقوط بازارها در معاملات دیشب نگرانی از تورم بالا و اختلالات موجود در زنجیره‌های تأمین بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا