امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خیرین ۶۰ هزار هکتار، طرح آبخیز داری اجرا کردند

رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری گفت: خیرین در ۶۰ هزار هکتار از عرصه های کشور طرح‌های آبخیزداری اجرا کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صداوسیما،  خداکرم جلالی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت ها و توانمندی خیرین در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی است و در سه سال گذشته خیرین ۵ استان با ۲۷ میلیارد تومان سرمایه در سطح ۶۰ هزار هکتار طرح های آبخیزداری اجرا کردند.

وی افزود : در سه سال گذشته با کمک خیرین و اجرای طرح‌های آبخیزداری شاهد بهبود وضع و فقرزدایی در چند منطقه کشور بودیم.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بیان کرد: آبخیزداری باید در ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه های آبخیز انجام شود که تاکنون فقط ۲۶ میلیون هکتار از اراضی تحت پوشش این طرح قرار گرفته و ۹۹ میلیون هکتار دیگر باقی مانده است.

جلالی گفت : دولت در برنامه ششم توسعه توجه نسبتاً خوبی به اجرای طرح‌های آبخیزداری کرده و قرار است سالانه حداقل ۲ میلیون هکتار از عرصه ها تحت پوشش این طرح‌های قرار گیرد.  

وی اضافه کرد : برای اجرای طرح آبخیزداری در هر هکتار به ۵۰۰ هزار تومان اعتبار نیاز است یعنی باید سالانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد در حالی که دولت برای اجرای برنامه در سال اول فقط ۵۰۰ میلیارد تومان آن را تامین کرده است.  

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: بین تامین اعتبار طرح تا هزینه واقعی اجرای آن فاصله زیادی وجود دارد و این بودجه نمی تواند پاسخگوی نیاز باشد به همین علت تفاهم‌نامه ای بین این سازمان با سازمان بسیج سازندگی به منظور استفاده از توان ظرفیت جهادگران و خیرین امضا شده است.

جلالی افزود: با همیاری جهادگران و خیرین بخش از مشکلات اساسی وزیربنایی کشور برای تامین آب رفع می‌شود.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا