امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

درخواست ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آبیاری نوین در کردوان

گرمسار- نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه پروژه آبیاری تحت فشار روستای کردوان ۳۸۱ میلیارد ریال اعتبار می خواهد، گفت: درخواست تامین این میزان اعتبار به وزیر جهاد کشاورزی داده شد.

همچنین بخوانید

اردشیر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره دیدار روز گذشته خود با وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در این دیدار بسیاری از مشکلات و مطالبات کشاورزی و دامداری در حوزه شهرستان‌های گرمسار و آرادان بیان شد که از جمله آنها تخصیص اعتبار ۳۸۱ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه آبیاری تحت فشار ۷۰۰ هکتاری روستای کردوان است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح می‌تواند به ارتقای کشاورزی در این روستا کمک شایانی کند، افزود: اختصاص ۳۰۰ دستگاه تراکتور، ۱۰ کمباین و چهار دستگاه پهپاد همراه با تسهیلات بانکی برای استفاده در حوزه کشاورزی، سم پاشی و… از جمله دیگر درخواست‌های ما از وزیر جهاد بود.

رفع تعرض از بالادست حبله رود

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس از درخواست تخصیص ۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی و توسعه شبکه آبیاری در این دو شهرستان خبر داد و ابراز کرد: از وزیر جهاد خواسته شده برای اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی اراضی، و تخصیص تسهیلات کم بهره از صندوق توسعه ملی جهت ساخت استخرهای ذخیره آب مساعدت داشته باشد.

مطهری با بیان اینکه تخصیص اعتبار برای ارائه تسهیلات برای توسعه کشت گلخانه‌ای از دیگر درخواست‌ها و مشکلاتی بود که در دیدار با وزیر جهاد مطرح شد، ابراز داشت: اختصاص سه دستگاه خودرو جهت استفاده مراکز خدمات کشاورزی و خدمات دهی بهتر به کشاورزان از نیازهای گرمسار و آرادان بود که در این دیدار به آن اشاره شد.

وی با بیان اینکه در این دیدار به بهره برداری غیرمجاز آب گرمسار از بالادست و در درون استان تهران برای کشاورزی اشاره شد، افزود: مقرر شد در کنار جلوگیری از واگذاری‌های جدید و توسعه غیر قانونی باغات و اراضی کشاورزی در حاشیه شمالی رودخانه حبله رود در استان تهران، از متجاوزان در منطقه حاشیه حبله رود نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی رفع تعرض شود تا منابع آبی گرمسار تهدید نشوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا