بین الملل

فرانسه طرح تثبیت قیمت گاز را با پرداخت یارانه کلید می‌زند

نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد در شرایطی که قیمت گاز و انرژی اروپا هر روز در حال افزایش است، این کشور قیمت گاز و الکتریسیته را فریز خواهد کرد. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از یورونیوز، نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد در شرایطی که قیمت گاز و انرژی اروپا هر روز در حال افزایش است، این کشور قیمت گاز و الکتریسیته را فریز خواهد کرد.

جین کاستکس، نخست‌وزیر فرانسه در مصاحبه با تی‌اف‌وان گفت: ما قیمت‌ها را فریز خواهیم کرد. دیگر هیچ افزایش قیمتی در قیمت گاز نخواهیم داشت.

کستکس پیش‌بینی کرد قیمت‌های گاز تا انتهای امسال حدود ۳۰ درصد دیگر افزایش یابند و احتمالاً این افزایش در بهار هم ادامه خواهد داشت اما او تاکید کرد مصرف‌کنندگان دیگر این افزایش قیمت را در صورتحساب‌های خود نخواهند دید.

به جای این افزایش قیمت، افزایش ۱۲.۶ درصدی که از سوی ریگولاتوری انرژی فرانسه اعمال شده است از این هفته برای قیمت‌های گاز اعمال خواهد شد.

کاستکس گفت: قیمت‌های الکتریسیته هم فریز خواهند شد، هرچند ممکن است در سال ۲۰۲۲ نیازمند این باشیم که قیمت‌ها را بالا ببریم اما ما افزایش قیمت الکتریسیته را هم به ۴ درصد محدود خواهیم کرد.

آقای نخست‌وزیر همچنین اعلام کرد فرانسه ۵۸۰ میلیون یورو (۶۸۵ میلیون دلار) یارانه برای کمک به خانواده‌های فقیر در پرداخت قبض‌های انرژی تخصیص خواهد داد.

این یارانه به صورت صورت سوبسید ۱۰۰ یورویی در قبض‌های ۵.۸ میلیون خانوار فرانسوی اعمال خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا