امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

افت ۵۰ درصدی تولید جوجه یکروزه علت افزایش قیمت تخم مرغ 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کاهش جوجه ریزی از بهمن سال ۹۹ تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ و افت حدود ۵۰ درصدی تولید جوجه یکروزه باعث شده امروز خروجی تخم مرغ با کاهش روبرو شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه مراسم آغاز گام دوم «طرح جهش تولید در دیم‌زارها» در ۱۵ استان کشور، افزود: گام دوم طرح جهش تولید در دیم‌زارها با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سطح ۲.۶ میلیون هکتار در دیم‌زارهای ۱۵ استان کشور و با مشارکت ۳۰۰ هزار نفر کشاورز اجرا خواهد شد که این اقدام می‌تواند حدود یک میلیون تن تولید محصولات کشاورزی را افزایش دهد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با تأمین مالی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کشاورزان در تهیه بذر، تسهیلات برای خرید ماشین آلات و بیمه محصول حمایت می‌شوند و کشاورز با مدیریت ریسک بهتر اقدام به کشت می‌کند، همچنین آموزش رایگان در این طرح کیفیت محصول را افزایش می‌دهد و به این ترتیب رشد چند برابری در تولید محصولات دیم خواهیم داشت.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد که این طرح بتواند در سال‌های آینده توسعه پیدا کند و در تمام دیم زارهای کشور اجرایی شود.

افت ۵۰ درصدی تولید جوجه یکروزه علت افزایش قیمت تخم مرغ

وزیر جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت تخم مرغ گفت: در بخش طیور آنچه در زنجیره تولید رخ داده، به زنجیره مرغ اجداد و ۱۸ ماه قبل باز می‌گردد بنابراین امروز هر تصمیمی بگیریم نمی‌توانید اثر آن را تا هفته آینده ببینید مگر در حوزه واردات اقدامی صورت گیرد.

وی افزود: کاهش جوجه ریزی از بهمن سال ۹۹ تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ و افت حدود ۵۰ درصدی تولید جوجه یکروزه باعث شد امروز خروجی تخم مرغ با کاهش روبرو شود، بنابراین برنامه ریزی‌ها نیاز به زمان دارد تا بازار را به ثبات کامل و بدون نوسان برساند.

ساداتی نژاد ادامه داد: اتحادیه‌ها با تمام توان در حال فعالیت هستند تا حوزه مرغ و تخم مرغ بتواند نیاز مردم را تأمین کند.

حمایت از تولید خط قرمز وزارت جهاد کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اهتمام وزارت جهاد کشاورزی بر حفظ تولید و صیانت از حقوق مصرف کننده است؛ بنابراین این وزارتخانه تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا یک محصول با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد. ما در ابتدای دولت هستیم و رئیس جمهوری بر سفره مردم تاکید بسیاری دارد اما برای انجام امور به زمان نیاز داریم تا سفره مردم را به نحو احسنت تأمین کنیم.

ساداتی نژاد درباره با تغییر قیمت تخم مرغ گفت: مذاکراتی در این زمینه توسط معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است تا با رعایت حقوق مصرف کننده یک ساز و کاری را اجرا کنیم که به تولید اقتصادی هم ضرر و زیان وارد نشود.

وی با بیان اینکه کشاورزی یک بنگاه اقتصادی است که اگر سودده نباشد تولید استمرار پیدا نمی‌کند، افزود: با کاهش عرضه، قیمت کالا افزایش می‌یابد بنابراین خط قرمز ما این است که از تولید حمایت کنیم تا به پایداری تولید، کیفیت و سلامت تولید و قیمت مناسب برای مصرف کننده برسیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا