انرژی

حضور وزیر نفت در کمیسیون برنامه و بودجه

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر نفت برای ارائه برنامه های خود در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

محمد خدابخشی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در این جلسه اوجی وزیر نفت گزارشی از اقدامات یک ماه اخیر خود و برنامه‌های کوتاه مدتش ارائه داد مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای رفع مشکلاتی احتمالی در فصول سرد سال دارد. 

وی افزود: طبق اعلام وزیر نفت، توانسته اند مصوبه افزایش نرخ کرایه کامیون‌های حامل سوخت را از هیات وزیران گرفته تا این اقدام موجب ترغیب رانندگان تانکرهای سوخت‌رسان جاده ای شود. علاوه بر این وزیر نفت برنامه‌ خود را برای انتقال و تامین سوخت نفت و گاز نیروگاه ها و افزایش حداکثری تحویل سوخت به نیروگاه ها را ارائه کرد.

خدابخشی ادامه داد: وزیر نفت گفت که طرح های بلند مدت برای ایجاد توازن در بخش عرضه و تقاضا برای گاز، برنامه‌هایی برای جلوگیری از خام‌فروشی، طرح های پیشران و صنایع تکمیلی پتروشیمی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

وی در پایان گفت که نمایندگان کمیسیون نیز نظرات و نگرانی‌های خود را در خصوص تامین منابع درآمدی بودجه عمومی کشور از محل فروش نفت و عدم حمایت وزارت نفت از ساخت پالایشگاه ها توسط بخش خصوصی بیان کردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا