انرژی

گرانی بنزین در آمریکا رکورد هفت ساله را شکست

قیمت بنزین در آمریکا بدنبال بالا رفتن قیمتهای نفت و تقاضای بالاتر به بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۴ صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قیمت بنزین در آمریکا روز یکشنبه سه دلار و ۲۰ سنت در هر گالن بود که بالاترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۴ تاکنون بود.

همچنین بخوانید

طبق اعلام انجمن اتوموبیل آمریکا، میانگین قیمت ملی بنزین سه دلار و ۲۰ سنت بود که دو سنت بیشتر از یک ماه پیش و یک دلار و دو سنت بیشتر از یک سال پیش است.

اندرو گراس، سخنگوی انجمن اتوموبیل آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد ابهامات اقتصادی جهانی و نگرانیهای زنجیره تامین ناشی از طولانی شدن پاندمی کووید ۱۹ در بالا ماندن قیمتهای نفت ممکن است نقش داشته باشد.

 قیمتهای نفت از ابتدای هفته جاری در رکورد بالایی معامله می شوند. قیمتها روز دوشنبه پس از این که گروه اوپک پلاس درخواستهای متعدد برای افزایش بیشتر تولید را نادیده گرفت و تصمیم گرفت به افزایش تدریجی تولید در نوامبر ادامه دهد، جهش یافتند. وزیران این گروه توافق کردند برنامه های تولید بدون تغییر بماند و مجموعا ۴۰۰ هزار بشکه در روز به عرضه ماه آینده اضافه شود. این حداقل افزایش عرضه ای بود که بازار انتظار داشت و برخلاف پیش بینی بعضی از تحلیلگران و امید کشورهای مصرف کننده درباره افزایش تولیدی بود که اوپک پلاس قرار بود اعلام کند.

علاوه بر افزایش قیمتهای نفت، عامل دیگری که قیمتهای بنزین در آمریکا را بالا نگه داشت، تقاضای بالاتر بود. طبق برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تقاضا برای بنزین در هفته منتهی به ۲۴ سپتامبر بیش از پنج درصد افزایش یافت و به ۹.۴ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۸.۹۰ میلیون بشکه در روز در هفته پیش از آن رسید.

بر اساس گزارش اویل پرایس، انجمن اتوموبیل آمریکا اعلام کرد آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد تولید نفت و گاز طبیعی بسیار پایینتر از سطح پیش از شیوع پاندمی کووید ۱۹ در سه ماهه مشابه سال ۲۰۱۹ است. محدودیت عرضه قیمتهای نفت را بالای ۷۳ دلار در هر بشکه نگه داشته و مانع افت فصلی قیمتها در جایگاههای عرضه سوخت شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا