بین الملل

کمبود جهانی تراشه کامپیوتری تا ۲۰۲۲ ادامه می‌یابد

مدیرعامل شرکت تولید تراشه مارول تکنولوژیز، در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: کمبود جهانی تراشه کامپیوتری که صنایع مهمی را به مخاطره انداخته است تا سال آینده و فراتر از آن هم تداوم می‌یابد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مت مورفی مدیرعامل شرکت تولید تراشه مارول تکنولوژیز، در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: کمبود جهانی تراشه کامپیوتری که صنایع مهمی را به مخاطره انداخته است تا سال آینده و احتمالاً فراتر از آن هم تداوم خواهد یافت.

مورفی اضافه کرد: من ۲۷ سال در این صنعت بوده‌ام و تا به حال چنین چیزی ندیده بودم. اگر همه چیز طبق روال عادی ادامه داشته باشد، این دوره به یک دوره بسیار دردناک برای تجارت ما تبدیل شده و کل سال ۲۰۲۲ را در بر خواهد گرفت.

مورفی ادامه داد: کاهش تقاضا برای کالاهایی نظیر کامپیوترهای خانگی با اتمام محدودیت‌های قرنطینه‌ای و در خانه ماندن افراد باعث خواهد شد کمبود تراشه کامپیوتری به تدریج از بین برود.

افزایش تقاضا برای کالاهای الکترونیکی مصرفی در طول پاندمی کووید ۱۹ باعث شده است وضعیت کمبود شدید تراشه‌ها (میکروچیپ ها) در صنعت خودروسازی تشدید شود. این منجر به تعطیلی برخی خطوط تولید و بالا رفتن قیمت خودرو در جهان شده است.

تراشه‌های کامپیوتری عناصر حیاتی خودروهای جدید هستند. امروزه یک خودروی معمولی ممکن است صدها تراشه کامپیوتری در خود داشته باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا