انرژی

ورود بحران جهانی انرژی به کانادا/ قیمت بنزین در حال رکورد زدن است

یک بحران حاد انرژی در حال نمایان شدن در آمریکای شمالی است، زیرا مصرف کنندگان برای پر کردن اتومبیل های خود و گرم کردن خانه های خود با قیمت های بیشتری مواجه هستند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از CBCNEWS، بر اساس داده های جمع آوری شده توسط یک شرکت تجزیه و تحلیل، قیمت متوسط  بنزین در کانادا روز چهارشنبه به ۱.۴۵ دلار در لیتر رسید.

همچنین بخوانید

این افزایش سه درصدی نسبت به روز سه شنبه است و به اندازه ای است که می تواند رکورد قبلی ۱۴۳.۶ سنت را که در ماه اوت ثبت شده بود، بشکند. قبل از آن، شما مجبور بودید چندین سال به عقب برگردید تا قیمت را بالاتر ببینید.

در حالی که عوامل زیادی تعیین کننده قیمت خرده فروشی بنزین هستند، قیمت نفت بیشترین قیمت را دارد و قیمت نفت خام در سراسر جهان در ماه های اخیر افزایش یافته است، زیرا عرضه و تقاضا بیش از حد معمول متغیر است در حالی که اقتصاد جهانی در تلاش است تا از اعماق همه‌گیری خارج شود.

درست مثل همه چیز دیگر، قیمت نفت در روزهای اولیه شیوع کرونا دچار جهش شدیدی شد، زیرا سفرها به سرعت کاهش یافت، کارخانه ها مغازه ها را تعطیل کردند و اقتصاد جهان عملاً به خواب زمستانی رفت.

این کاهش سرعت تا آنجا پیش رفت که قیمت نفت برای اولین بار در آوریل ۲۰۲۰ به زیر صفر رسید. معامله گران نفت به معنای واقعی کلمه نمی توانستند یک بشکه نفت را به صورت رایگان واگذار کنند و مجبور بودند پول بپردازند تا مردم آن را از دست‌شان بگیرند.

با افزایش تقاضا، قیمت ها نیز افزایش یافت. قیمت نفت خام پس از آنکه تقریباً یک سال پیش به زیر صفر رسید، در حال حاضر به بالاترین سطح خود در هفت سال گذشته رسیده است و تحلیلگران می گویند که بالاترین رقم در راه است.

به طور معمول، قیمت نفت در زمستان کاهش می یابد زیرا تقاضا برای رانندگی و پرواز در نیمکره شمالی کاهش می یابد. اما کرونا الگوهای عادی فصلی را تغییر داده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا