صنعت، معدن، تجارت

بازگشت هپکو به چرخه کار و تولید

اراک- استاندار مرکزی گفت: شرکت هپکو با انعقاد قرارداد ساخت ۱۰۰ ماشین‌ معدنی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال به چرخه کار و تولید بازگشت.

استاندار مرکزی: رفع مشکلات هپکو در سایه عزم مدیریت کشور اراک-استاندار مرکزی با بیان اینکه خوشحالیم که این روزها هپکوی سال ۶۸ را شاهدیم، گفت: تمام قوه سه گانه، نمایندگان مجلس و تیم مدیریتی استان تماماً درگیر مسئله هپکو بودند.

به گزارش آرمان اقتصادی، سیدعلی آقازاده شامگاه شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت هپکو عنوان کرد: روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم و شاید باید نشست و خاطرات این سال‌ها را نوشت. در این مدت فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کردیم.

وی ادامه داد: تمام قوه سه گانه، نمایندگان مجلس و تیم مدیریتی استان همگی درگیر مسئله هپکو بودند. بنده بارها در شورای تأمین استان اعلام کردم که اگر کارگری در خیابان اعتراض می‌کند حق دارد و براساس حق کارگران مسائل را پیگیری می‌کردیم. از زمانی که رفیعی به عنوان مدیرعامل انتخاب شده است شاهد برنامه ریزی دقیق در هپکو هستیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: چهار سال پیش هشت هزار کارگر در استان دارای حقوق معوق بودند که این تعداد امروز به یک دهم کاهش یافته است و عمده این معوقات مربوط به کارخانجات بزرگ از جمله هپکو بود.

آقازاده گفت: هپکو چهره‌ای فراملی دارد و مشکلات آن مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفت که در نهایت با تلاش جمعی کشور در حل مسائل این شرکت به نتیجه رسیدیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: یک سال زمان برد تا دولت برای پذیرش هپکو توجیه و متقاعد شود و خوشبختانه سازمان تأمین اجتماعی آمد و ۶۰ درصد سهام با شش هزار میلیارد تومان واگذار شد و بدهی هپکو را پذیرفت و مشکل رفع شد.

وی ادامه داد: امروز پس از رفع همه این مشکلات، شاهد عقد بیش از ۱۰۰ قرارداد به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هستیم که خبری افتخارآمیز برای کشور قلمداد می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه خوشحالیم که این روزها هپکوی سال ۶۸ را شاهدیم، افزود: باید برنامه ۱۴۰۱ را از امروز تدوین کنیم، خرید قطعات و ماشین آلات مورد نیاز انجام گیرد و برای واردات ماشین آلاتی که در هپکو توان تولید آن وجود دارد، برنامه ریزی شود، اگر برنامه ریزی ۵ ساله صورت گیرد قطعاً وزارت صمت همکاری خواهد داشت و جلوی واردات ماشین آلات تولیدی در هپکو را خواهد گرفت.

استاندار مرکزی گفت: اگر برنامه ریزی داشته باشیم قطعاً می‌توان با افزایش تعداد کارکنان هپکو، بیکاری را در استان کاهش داد.

آقازاده در پایان بیان کرد: وضعیت امروز هپکو تودهنی محکمی به خارج نشینانی که به دنبال سوءاستفاده بودند، زد و این شرکت می‌تواند صادرکننده انواع ماشین آلات باشد. امیدواریم روزی شاهد صادرات هپکو به کشورهایی که تشنه تولیدات این شرکت هستند، باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا