امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ظرفیت تولیدات حوزه جهاد کشاورزی استان سمنان ۱.۷ میلیون تن است

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره ظرفیت‌های اقتصادی حوزه کشاورزی استان، گفت: قریب به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تُن تولیدات جهاد کشاورزی در بخش زراعت، باغی و دامی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید حسن میرعماد شامگاه شنبه در دیدار مسئولان حوزه کشاورزی استان سمنان با استاندار به میزبانی استانداری با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و ۶۹۵ هزار تُن تولیدات جهاد کشاورزی استان در بخش زراعت، باغی و دامی است، بیان کرد: بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی استان از سیاست‌های اصلی جهاد در سطح استان است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه تأمین آب یکی از مشکلات اصلی ما در حوزه کشاورزی استان است، افزود: بر اساس اسناد بالادستی، مقرر شد که کاهش مصرف ۱۷۱ میلیون مترمکعب آب تا سال ۱۴۰۵ در بخش کشاورزی استان صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سه هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی قرار دارد، ابراز کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای در دستور کار سازمان قرار دارد.

میرعماد با بیان اینکه ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است، افزود: تولیدات دامی استان مطلوب بوده و بیش از ۷۰ درصد تولیدات مازاد مصرف استان است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ما در بحث تولیدات دامی، بحث تأمین نهاده‌های دامی است، بیان کرد: یک هزار و ۳۰۰ تُن ظرفیت تولید شیلات در استان است که قابلیت ارتقا دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در خاتمه گفت: در بحث صنایع تبدیل و تکمیلی، ۳۷ طرح با پیشرفت قابل توجه در استان وجود دارد که با تکمیل آنها، تحول مطلوبی در این حوزه ایجاد می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا