بین الملل

پنج کشور اروپایی خواهان بازرسی علت افزایش قیمت گاز شدند

پنج کشور فرانسه، اسپانیا، چک، رومانی و یونان در بیانیه‌ای مشترک که توسط بلومبرگ منتشر شد خواهان بازرسی علت رشد تاریخی قیمت‌های گاز در قاره اروپا شدند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، پنج کشور فرانسه، اسپانیا، چک، رومانی و یونان در بیانیه‌ای مشترک که توسط بلومبرگ منتشر شد خواهان بازرسی علت رشد تاریخی قیمت‌های گاز در قاره اروپا شدند.

در این بیانیه که یک کپی از آن توسط بلومبرگ منتشر شد آمده است: با توجه به قیمت گاز، عملکرد بازار گاز اروپا باید مورد بازرسی قرار بگیرد تا مشخص شود چرا قراردادهای تأمین گاز کنونی ناکافی هستند.

قیمت گاز اروپا این هفته از ۲,۰۰۰ دلار برای هر ۱,۰۰۰ متر مکعب فراتر رفت.

این پنج کشور از اتحادیه اروپا خواستند قوانینی ثابت و مشترک برای ذخایر گاز تعیین شود تا قیمت‌ها کنترل شود. آنها پیشنهاد دادند هماهنگی در خرید گاز تقویت شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما باید دستورالعمل‌هایی مشترک در مورد کمبود گاز ایجاد کنیم تا افزایش قیمت‌ها را نرم‌تر و آرام‌تر کنیم و با هماهنگی بهتر در خرید گاز می‌توانیم قدرت چانه‌زنی خود را بالا ببریم.

این پنج کشور همچنین با اشاره به اینکه کربن‌زدایی باعث می‌شود در آینده استفاده از برق در اقتصاد اروپا افزایش یابد، خواهان اصلاح بازار الکتریسیته اروپا برای بهبود ارتباط هزینه تولید برق با قیمت آن برای خانوارها شدند.

همچنین در این بیانیه خواسته شد در درازمدت وابستگی اروپا به کشورهای صادرکننده گاز کاهش یابد و منابع انرژی کم کربنی مانند سوخت زیستی یا انرژی خورشیدی مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا