امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

واگذاری امور به بخش خصوصی سیاست کلان وزارت جهاد است

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: واگذاری امور به بخش خصوصی سیاست کلان ما در وزارت جهاد کشاورزی است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در نشست صمیمانه با مدیران انجمن صنایع روغن کشی و انجمن کارخانجات روغن نباتی با بیان اینکه واگذاری امور به بخش خصوصی سیاست کلان ما در وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام رقیب بخش خصوصی نیستند و حضور آنان در بازار براساس قانون و با توجه به ضرورت‌ها صورت می‌گیرد.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: در صورت اعتماد متقابل بین وزارت جهاد کشاورزی و صنایع روغن، در قالب تفاهم نامه، ذخیره سازی روغن در آینده قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

وی تاکید کرد: من صددرصد به بخش خصوصی اعتماد دارم و امیدوارم هرچه بیشتر پیش می‌رویم این اعتماد بیشتر شود و زیربنایی برای آینده کشور ایجاد شود.

ساداتی نژاد گفت: دستور اکید من به حوزه برنامه ریزی اقتصادی و بازرگانی این بوده که اتحادیه‌ها بتوانند در تصمیم گیری امور بخش کشاورزی و بازاررسانی محصولات کشاورزی مشارکت کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه می‌توانیم طرح پایلوت واگذاری امور را از صنایع روغن شروع کنیم، عنوان کرد: معاونت توسعه بازرگانی یک نقشه راه پایلوت برای واگذاری امور به این اتحادیه‌ها تدوین کند تا از بازار تا صادرات و واردات روغن را به اتحادیه‌ها بسپاریم.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه کشاورزی کشور راهی به غیر از کشت قراردادی ندارد، تاکید کرد: اتحادیه‌ها در توسعه کشت قراردادی به وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی کمک کنند.

وی افزود: با حضور اتحادیه‌ها در کشاورزی قراردادی، حوزه زراعت به ویژه دانه‌های روغنی پیشرفت خوبی خواهد داشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا