بین الملل

گلدمن ساکس پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا را کاهش داد

گلدمن ساکس پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۱ را با اشاره به برنامه کاهش حمایت‌های مالی فدرال‌رزرو در انتهای امسال و سال آینده و ریکاوری ضعیف بخش مصرف، کاهش داده و به ۵.۶ درصد رساند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، گلدمن ساکس پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۱ را با اشاره به برنامه کاهش حمایت‌های مالی فدرال‌رزرو در انتهای امسال و سال آینده و ریکاوری ضعیف بخش مصرف، کاهش داده و به ۵.۶ درصد رساند. همچنین تخمین رشد اقتصادی آمریکا برای سال ۲۰۲۲ هم به ۴ درصد کاهش داده شد.

در پیش‌بینی قبلی این بانک نرخ رشد اقتصادی آمریکا برای سال ۲۰۲۱ برابر با ۵.۷ درصد و برای سال ۲۰۲۲ برابر با ۴.۴ درصد اعلام شده بود.

در بیانیه این بانک عامل این کاهش، تأثیر بیش از حد انتظار پاندمی کرونا بر خدمات مصرف‌کنندگان و همچنین پیش‌بینی اینکه بحران کمبود تراشه کامپیوتری تا نیمه اول ۲۰۲۲ برطرف نخواهد شد، اعلام شده است.

گلدمن ساکس همچنین پیش‌بینی رشد اقتصادی سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ و سه ماهه اول ۲۰۲۲ را از ۵ درصد به ۴.۵ درصد کاهش داد و تخمین زد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ به جای ۴.۵ درصد ۴ درصد رشد کرده و در ۳ ماهه سوم به جای ۳.۵ درصد ۳ درصد رشد کند.

با این حال رشد اقتصادی آمریکا در ۳ ماهه چهارم ۲۰۲۲ که قبلاً ۱.۵ درصد تخمین زده شده بود، در این پیش‌بینی جدید ۱.۷۵ درصد برآورد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا