بین الملل

قطر: نمی‌توانیم به کاهش بحران انرژی اروپا کمک کنیم

قطر، بزرگترین تولیدکننده گاز ال‌ان‌جی اعلام کرد نمی‌تواند به کاهش بحران قیمت‌های سرسام‌آور گاز کمکی بکند چراکه تمام تولید خود را به مشتریان خود تخصیص داده و توان تولید بیشتر را ندارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، قطر، بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) اعلام کرد نمی‌تواند به کاهش بحران قیمت‌های سرسام‌آور گاز کمکی بکند چراکه تمام تولید خود را به مشتریان خود تخصیص داده و توان تولید بیشتر از این را ندارد.

سعد الخابی، وزیر انرژی قطر، گفت: ما در حال حاضر با حداکثر ظرفیت خود تولید می‌کنیم و همه تولید خود را بین سهمیه مشتریان خود توزیع کرده‌ایم.

او گفت: انتظار داریم با اقدام روسیه برای افزایش صادرات گاز به اروپا قیمت‌های گاز اندکی افت کنند. قیمت‌های بالا برای ما هم خوب نیست.

الخابی ادامه داد: من از بالا بودن قیمت گاز بسیار ناراحت هستم. به زودی بازارهای آمریکا هم فشار این قیمت‌های بالا را احساس خواهند کرد. همین حالا هم مصرف‌کنندگان با پرداخت هزینه‌های بالاتر برای برق تحت فشار قرار گرفته‌اند.

او گفت: حتی اگر قیمت‌های بالا در کوتاه‌مدت به نفع ما باشد من از آن خوشحال نیستم چرا که در بلندمدت تقاضا را از بین خواهد برد و مشتریان ما آسیب خواهند دید. برای اینکه ما سلامت بمانیم باید مشتریان سلامتی داشته باشیم.

ظرفیت تولید ال‌ان‌جی قطر در حال حاضر ۷۷ میلیون تن در سال است و این کشور در نظر دارد این ظرفیت را تا سال ۲۰۲۷ به ۱۲۷ میلیون تن در سال برساند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا