انرژی

وزرات نیرو ۱۰ هزار مگاوات برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر تولید می کند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه های بسیار خوبی برای ساماندهی نیروگاه‌ها با راندمان بسیار پایین دارد گفت که با وزیر نیرو تفاهم شد ظرف ۴ سال آینده ۱۰ هزار مگاوات برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر تولید کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدرضا پورابراهیمی در توضیح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر نیرو و نماینده تشکل‌ها و سندیکای بخش خصوصی صنعت برق تجدید پذیر برای آسیب شناسی درمورد عدم توجه به صنعت تولید برق تجدید پذیر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تشکیل شد.

همچنین بخوانید

وی افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید ۵ هزار مگاوات برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر وارد شبکه می‌شد اما دولت به یک دهم تعهدات خود نیز عمل نکرده لذا با وزیر نیرو تفاهم شد که ظرف ۴ سال آینده ۱۰ هزار مگاوات برق یعنی  دو برابر تعهدات برنامه ششم توسعه از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیرتولید شود که عدد بسیار بزرگی است، در این بخش نیازمند تصمیماتی در حوزه اقتصاد انرژی و نحوه محاسبات هستیم.

پور ابراهیمی، ادامه داد: همچنین مقرر شد تصمیمات و مدل‌های مرتبط با اقتصاد انرژی اتخاذ شده به صورت کار مشترک بین کمیسیون اقتصادی، وزارت نیرو و نمایندگان بخش خصوصی عملیاتی شود. البته برنامه بسیار خوبی توسط وزارت نیرو بزای ساماندهی نیروگاه‌ها با راندمان بسیار پایین ارائه شد، برخی از این نیروگاه ها با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت تولید خود کار می‌کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که قرار است ظرف یک ماه آینده تمامی محورهای مشکلات مرتبط با عملیات اجرای در بخش سرمایه گذاری تولید انرژی‌های تجدید پذیر در کارگروه مشترک کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو برطرف شود ، در این مدت علاوه بر اعلام نتایج، برنامه جدیدی در حوزه سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های تجدید پذیر در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری مجلس، دولت و وزرات نیرو شاهد اتفاقات خوبی طی ماه‌ها و سال‌های آینده در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق باشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا