امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

افزایش ناگهانی قیمت جوجه یکروزه در بازار/آغاز عرضه دربورس از فردا

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران از افزایش ۸۰۰ تومانی قیمت جوجه یکروزه طی یک هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: عرضه کالا در بورس می‌تواند به کنترل قیمت کمک کند.

محمدعلی کمالی در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز عرضه جوجه یکروزه در بورس کالا از فردا یکشنبه، اظهارداشت: مزیت بسیار مهمی که بورس کالا دارد این است که باعث شفاف‌سازی قیمت‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: به ویژه در شرایط فعلی این مساله بسیار مهم است چراکه در حدود یک هفته اخیر قیمت جوجه یکروزه سیری صعودی به خود گرفته و روند آن نیز شتابان بوده است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران با بیان اینکه طی این مدت قیمت جوجه حدود ۸۰۰ تومان افزایش یافته است، افزود: قیمت جوجه در شرایط فعلی باید بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان باشد درحالی که این عدد هم اکنون بین ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان است.

کمالی با اشاره به اینکه ادامه این روند تولیدکنندگان را دچار مشکل می‌کند و به تولید آسیب می‌زند، ادامه داد: یکی از راه‌های کنترل وقایع این چنینی، عرضه کالا در بورس است البته به شرطی که فروشندگان عمده جوجه یکروزه نیز وارد این چرخه شوند و کالای خود را در بورس عرضه کنند ضمن اینکه خریدار نیز باید به تامین نیاز خود از طریق بورس عادت کند.

وی به این پرسش که قرار است جوجه یکروزه با چه قیمتی در بورس عرضه شود؟ پاسخ داد:قیمت دقیق را نمی‌دانم اما قرار بود که جوجه یکروزه با قیمتی ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار در بورس عرضه شود.


منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا