بین الملل

جهش ۲۸ درصدی صادرات چین فراتر از انتظار بود

داده‌های اداره گمرک چین که امروز، چهارشنبه منتشر شد نشان داد جهش صادرات این کشور فراتر از انتظار بوده در حالی که واردات آن‌قدر که انتظار می‌رفت رشد نکرده است. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، داده‌های اداره گمرک چین در روز چهارشنبه منتشر شد و نشان داد جهش صادرات این کشور فراتر از انتظار بوده در حالی که واردات آن‌قدر که انتظار می‌رفت رشد نکرده است.

صادرات چین به دلار در ماه سپتامبر ۲۸.۱ درصد نسبت به سال قبل جهش کرد و به ۳۰۵.۷۴ میلیارد دلار رسید. این در حالی بود که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند میزان این صادرات ۲۱ درصد جهش خواهد کرد.

واردات چین در این ماه با جهشی ۱۷.۶ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۴۰ میلیارد دلار رسید. رشد واردات این ماه از تخمین ۲۰ درصدی اقتصاددانان رویترز کمتر شد.

در این ماه مازاد تجاری چین با آمریکا که از حساسیت سیاسی ویژه‌ای برخوردار است، به رکورد ۴۲ میلیارد دلار رسید. صادرات چین به آمریکا حدود ۳۰ درصد جهش کرد و در حالی که واردات از آمریکا با جهشی کمتر از ۱۷ درصد روبرو شد. آمریکا همچنین بزرگترین شریک تجاری چین باقی ماند.

واردات چین از استرالیا حدود ۵۰ درصد نسبت به سال قبل جهش کرد و به ۱۵.۰۴ میلیارد دلار رسید، در حالی که صادرات به این کشور حدود ۲۴ درصد جهش کرد و به ۶ میلیارد دلار رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا