صنعت، معدن، تجارت

سند چشم انداز ۴ ساله صادرات صنعت سنگ تدوین می‌شود

محلات- وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین سند ۴ ساله در حوزه صادرات صنعت سنگ کشور با مشارکت فعالان این عرصه خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید رضا فاطمی امین شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه نمایشگاه بین المللی سنگ محلات با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته درباره صنعت سنگ عنوان کرد: در جلسه مشترک با فعالین حوزه سنگ، مقرر شد تا دو کار برای توسعه صادرات سنگ انجام شود.

وی ادامه داد: در وهله اول مقرر شد نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با دعوت از فعالان صنعت سنگ در سازمان توسعه تجارت به صورت عملیاتی و مشخص در مورد موانع و مشکلات این صنعت و تسریع روند اقدامات اجرایی تصمیم‌گیری شود تا در یکی دو هفته آینده بتوانیم بگوییم درباره صادرات صنعت سنگ فعالانه عمل می‌کنیم.

وزیر سازمان صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در وهله بعد مقرر شد سازمان صمت استان مرکزی پیش‌نویسی از برنامه عملیاتی صنعت سنگ اعم از اکتشاف، استخراج و ماشین‌های معدنی در این حوزه چه برش چه استخراج منتشر و اعلام کند.

فاطمی امین ادامه داد: بعد از چند هفته جلسه‌ای با صاحبان و دست اندرکاران این صنعت در بخش‌های مختلف کشور خواهیم داشت تا بررسی نهایی در این موضوع انجام شود و نتیجه آن به عنوان سندی برای ۴ سال آینده مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا