بورسبورس اوراق

کاهش ۹۰ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۹۰هزار و ۸۱۸واحد کاهش، معادل ۶.۱۰درصد افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۲۸میلیارد و ۵۳۷میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۵۳هزار و ۳۱۰میلیارد ریال در بیش از ۳میلیون و ۵۱هزار و ۱۸دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۱.۸۶ درصد رشد، ۵.۳۹  ۱۰.۹۶ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر(که ۴روز معاملاتی داشت) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۵۲۵میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۵هزار و ۵۵۴میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۸.۰۲ و ۱۱.۹۶ درصد کاهش همراه شدند.

همچنین بخوانید

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۳مهر با ۹۰هزار و ۸۱۸واحد کاهش، معادل ۶.۱۰درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۹۷هزارو ۴۴۶واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۳۴هزار و ۵۰۷واحد کاهش، معادل ۸.۰۸درصد افت کرد و رقم ۳۹۲هزار و ۷۷۹واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۷۴هزار و ۵۳۳واحد افت به رقم ۱۰۳۷هزار و ۷۷۱واحد و شاخص بازار دوم با ۱۵۸هزار و ۵۱واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۷۷۰هزار و ۸۴۰واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۶.۷۰درصد افت و شاخص بازار دوم با ۵.۴۰درصد کاهش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا