بورسبورس اوراق

روی خوش شاخص بورس تهران به رئیس جدید

در جریان معاملات امروز (شنبه، بیستم و چهارم مهر ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۴۰ هزار و ۵۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۹ هزار و ۳۹۶ واحد افزایش، به رقم ۴۰۲ هزار و ۱۷۴ واحد را به ثبت رساند.


به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، برپایه معاملات نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۶۴۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۳۷ هزار و ۱۸۷ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۵۶ هزار و ۳۲۰ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه فراورده های نفتی با ۴۶ هزار و ۱۵ معامله به ارزش ۵ هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۵۰ هزار و ۶۲۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۷ هزار و ۳۳۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۸ هزار و ۵۸۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۲۷ هزار و ۷۵۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۶۴۶ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳ هزار و ۳۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۲ هزار و ۱۲۰ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ک هزار و ۷۶۸ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۶۹۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، بیمه پارسیان با ۲۵ واحد، شرکت کارت اعتباری ایران کیش با یک ۱۹ واحد، شرکت معدنی دماوند با ۱۶ واحد، شرکت سیمان سفید نی‌ریز با ۱۲ واحد و شرکت صنایع شیمیایی سینا با ۱۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا