بانکبانک و بیمه

مجوز مذاکره برای افتتاح بانک اکو صادر شد


دولت به بانک مرکزی اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه کشور میزبان جهت افتتاح دفتر نمایندگی بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری­ های اقتصادی (اکو) در قلمروی ایران اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، در جلسه شامگاه دیشب هیئت دولت که به ریاست حجت­ الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس­ جمهوری برگزار شد، این مجوز صادر شد.

جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری ترکیه به عنوان اعضای مؤسس سازمان همکاری­ های اقتصادی (اکو) بانکی را از طریق موافقتنامه­ های به نام «اساسنامه بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری اقتصادی» ایجاد کرده اند که بر اساس این اساسنامه، افتتاح دفتر نمایندگی بانک مذکور در قلمرو جمهوری اسلامی ایران به منظور تحقق اهداف اساسنامه پیش ­بینی شده است.
همچنین در این جلسه،  وزرای آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصویب هیئت وزیران برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد و وزرای کشور، امور اقتصادی و دارایی و دادگستری برای عضویت در شورای عالی اداری تعیین شدند.
 هیئت وزیران با هدف توسعه مناسبات بین دولت­ های ایران و قزاقستان در زمینه حمل و نقل دریایی و تسهیل تجارت دریایی در دریای خزر و نیز کمک به گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور، لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی در دریای خزر بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قزاقستان را تصویب کرد تا جهت تأیید نهایی به مجلس شواری اسلامی ارایه شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا