امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تشکیل ۶ هزار صندوق خرد زنانه در بافت روستایی و عشایری

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تشکیل صندوق‌های خرد زنانه در بافت روستایی و عشایری از مهمترین اقدامات انجام شده در این حوزه است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، علی‌اکبر مویدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم افزود: در حال حاضر ۱۰ میلیون زن روستایی و عشایری داریم که تا حدود زیادی امنیت غذایی کشور را تضمین می‌کنند و از این تعداد بیش از ۷۳ درصد باسوادند.

وی با توجه به نقش ارزنده زنان در فعالیت‌های کشاورزی گفت: بیش از ۷۰ درصد فعالیت دام و طیور، ۴۰ درصد زراعت و دامداری و ۸۰ درصد زنجیره فرآوری محصولات کشاورزی به روش سنتی بر عهده زنان عشایر و روستایی است.

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی افزود: این افراد در تولید محصولات سالم و استاندارد در قالب باغچه‌های خانگی اقدامات خوبی انجام دادند و با مشارکتی که قرار است با معاونت امور بانوان انجام شود امکان ایجاد فرصت اشتغال بیشتر خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۴۳۰ مرکز خدمات کشاورزی داریم که به صورت سیستمی در ارتباط با کشاورزان هستند و در صورت توانمندسازی زنان می‌توانیم این مراکز را گسترش دهیم.

مویدی گفت: احیای هنرستان‌های کشاورزی از سال گذشته کلید خورده و برخی از آن‌ها ویژه دختران برنامه‌ریزی شده و قرار است بیش از هزار نفر از دختران در این حوزه‌ها آموزش ببینند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا