صنعت، معدن، تجارت

طرح تحول زمین شناسی پنجره توسعه سرمایه گذاری در خراسان جنوبی است

بیرجند- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح اکتشاف ذخایر معدنی خراسان جنوبی تکمیل کننده اطلاعات پایه زمین شناسی بوده و کمک می‌کند تا برنامه جدیدی برای سرمایه گذاری در این استان پیش ببریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید رضا فاطمی امین ظهر یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی خراسان جنوبی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بیان کرد: در پروژه بزرگی که امروز آغاز می‌شود، ۱۵ هزار کیلومتر مربع از سطح خراسان جنوبی مورد اکتشاف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه آمایش سرزمین از دو ماه گذشته آغاز شده است، افزود: در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و اولویت‌ها را احصاء می‌کنیم تا بر مبنای آن برنامه‌ها را طراحی کنیم.

فاطمی امین با بیان اینکه خراسان جنوبی ذخایر خوبی در بخش معدن دارد، اجرای برنامه تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در خراسان جنوبی نوید بخش سرمایه گذاری در صنایع معدنی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این پروژه اکتشافی تکمیل کننده اطلاعات پایه زمین شناسی بوده و کمک می‌کند تا برنامه جدیدی برای سرمایه گذاری در این استان پیش ببریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنین با اجرای این طرح علاوه بر کشف ذخایر غنی معدن در خراسان جنوبی، مخاطرات سرمایه گذاران کاهش می‌یابد.

فاطمی امین اظهار کرد: طرح تحول در بخش زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در راستای برنامه آمایش وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که منشأ تحولات خوبی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا