بین الملل

کمبود تراشه کامپیوتری ۲ الی ۳ سال دیگر طول خواهد کشید

رییس هایسنس، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون و کالاهای خانگی در چین هشدار داد بحران کمبود تراشه کامپیوتری در جهان حالا حالاها ماندگار است و حداقل ۲ الی ۳ سال طول خواهد کشید. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، رئیس هایسنس، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون و کالاهای خانگی در چین هشدار داد بحران کمبود تراشه کامپیوتری در جهان حالا حالاها ماندگار است و حداقل ۲ الی ۳ سال طول خواهد کشید.

جیا شائوکیان، رئیس شرکت دولتی هایسنس می‌گوید: کمبود جهانی نیمه‌رساناها که به سرعت در حال گسترش است روند تولید تولیدکنندگان را از کالاهای الکترونیکی خانوار گرفته تا خودرو، مختل کرده است. اگر مشکل بزرگی در زمینه اختلافات تجاری جهانی به وجود نیاید حل شدن این بحران ۲ تا ۳ سال طول خواهد کشید.

شائوکیان هشدار داد: در غیر این صورت اگر تحریم تجارت و اقتصاد بین کشورها ادامه داشته باشد، واقعاً نمی‌توان پایان این بحران را تخمین زد.

شرکت هایسنس مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر از کمبود تراشه کامپیوتری آسیب دیده است. با وجود اینکه شائوکیان مدعی شد تجارت این شرکت نرمال باقی مانده است اما او اذعان کرد هزینه تولید به شکل مشهودی افزایش یافته است.

کمبود جهانی تراشه کامپیوتری به علت عوامل مختلفی به وجود آمده است که مهمترین آنها افزایش تقاضا برای کامپیوترهای خانگی در مدت قرنطینه کرونا بوده است.

تراشه‌های کامپیوتری در خودروهای جدید به بخشی حیاتی تبدیل شده‌اند و در بسیاری از کالاهای هوشمند امروزی دیگر که به پردازش اطلاعات نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا