صنعت، معدن، تجارتمعدن

جعفری: برنامه ریزی ایمیدرو برای کسب دانش " کاهش ضایعات و کربن صفر در بخش تولید"

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به گسترش روزافزون همکاری ها بین حوزه معدن و صنایع معدنی و دانشگاه، اعلام کرد: برنامه ریزی برای کسب دانش “کاهش ضایعات و کربن در بخش تولید” از طریق برگزاری جشنواره اینوماین مورد توجه است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه الله جعفری در آیین افتتاح جشنواره و نمایشگاه ایده های ارزش آفرین(اینوماین ۳) افزود: امروز بحث کربن و ضایعات صفر در صنعت در شمار الزامات شرکت های جهانی قرار گرفته است.

وی گفت: به طور حتم استفاده از ظرفیت های علمی از مراحل اکتشاف، استخراج و در بخش نهایی(تولید محصول) ما را به ضایعات صفر نزدیک خواهد کرد.

هدف جشنواره
جعفری در خصوص اهداف برگزاری جشنواره اینوناین اظهار داشت: این جشنواره در سومین سال برگزاری خود، در چارچوب سیاستهای اقتصادی دولت و با هدف توسعه فناوری و حمایت از ایده‌های نوآورانه و افزایش توانمندی استارت آپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بخش معدن و صنایع معدنی برگزار می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر یکی از وظایف دولت به ویژه سازمان های توسعه ایی همچون ایمیدرو حمایت از شکل‌گیری کسب و کار دانش بنیان نوظهور مبتنی بر فناوری است که بتوانند بیشترین نرخ رشد را به خود اختصاص داده و سهم بیشتری از بازار اقتصادی کشور را تصاحب نمایند.

برنامه تعریف ۱۲ میلیارد دلار طرح تا سال ۱۴۰۴
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: ایمیدرو از آغاز به کار خود، ۲۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری با بخش خصوصی تعریف کرد و تا سال ۱۴۰۴ این رقم تا ۳۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
وی افزود: در طول چندسال گذشته تلاش شده نقش ایمیدرو در حوزه تنظیم و تسهیل گری و به ویژه بسترسازی برای بخش خصوصی افزایش یابد.
جعفری عنوان کرد: در این راستا ۷.۶ میلیارد دلار از طرح ها توسط بخش خصوصی و با هدایت و حمایت ایمیدرو تعریف شد که ۲.۷ میلیارد دلار آن در سال گذشته افتتاح شد.
وی ادامه داد: تلاش میکنیم حضور بخش خصوصی در اجرا پررنگ شده و ایمیدرو عملکرد حمایتی و توسعه ای خود را دنبال کند.

افزایش همکاری ها با یونیدرو
با ایجاد موسسه یونیدرو به دنبال این هدف هستیم که ارتباط با دانشگاه به طور جدی تر ادامه یابد و شرایط برای تربیت نیروی انسانی خلاق و ماهر تسهیل شود.

حمایت شرکت ها از مراکز علمی
وی گفت: معدن و صنایع معدنی با سهم ۲۳ درصد ارزش بورس و ظرفیت های بالقوه شرکت های این حوزه، شرایط همکاری هم افزا با دانشگاه و مراکز علمی را فراهم کرده است.
جعفری افزود: امیدواریم با کمک و حمایت مجموعه دانشگاهی در بخش معدن و صنایع معدنی بتوانیم نوآوری و ارایه ایده برای حل مسائل را بیش لز پیش شاهد باشیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا