اقتصاد کلان

شورای گره گشایی دولت از بخش خصوصی باید فعال شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید به شورایی برای گره گشایی از مشکلات بخش خصوصی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید احسان خاندوزی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: خوشبختانه امروز از عمر شورا ۱۱ سال می‌گذرد و در طول این سال‌ها دولت‌ها و مجالس مختلف تلاش کرده‌اند با فعال نگه داشتن این شورا، شرایط را برای شنیدن نظر و دیدگاه‌های بخش خصوصی فراهم کنند.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه باید از تجارب این سال‌ها برای رسیدن به تصمیماتی قاطع و راهگشا استفاده شود، بیان کرد: دولت باید تلاش کند به جای آنکه مانعی بر سر راه تولید باشد، هدایت گر مسیر توسعه اقتصادی باشد. مدیران دولتی باید به نفع رشد و توسعه اقتصاد ملی از اندازه میزهایشان بکاهند، امضاهای طلایی را کاهش دهند و به سمت تقویت بخش خصوصی حرکت کنند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه در دوره تحریم، فعالان اقتصادی همانند بازیگران اصلی جنگ‌های اقتصادی شناخته می‌شوند، تشریح کرد: متاسفانه در شرایطی که این بازیگران با محدودیت‌های بین المللی طرف بودند، ما شاهد آن هستیم که در سال‌های اخیر، مشکلات داخلی نیز امان آنها را بریده و خود به مشکلی کلان تبدیل شده است.

خاندوزی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که از بار مقررات بی ضابطه و مجوزهای بی قاعده بکاهیم. در این مسیر دولت یا بخش خصوصی به تنهایی نمی‌توانند نقش آفرینی کنند و باید دیگر دستگاه‌ها نیز همراه شوند.

وی با بیان اینکه باید تصمیم گیران برای تصمیماتشان احساس هزینه کنند، توضیح داد: در ماه‌های گذشته بحث‌های فراوانی درباره توقف صدور ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شده اما هیچگاه این موضوع به مرحله اجرا نرسیده است، علت چیست؟ علت این است که فرد تصمیم گیر برای تداوم اجرای این تصمیم هزینه‌ای نمی‌پردازد اما فعالان بخش خصوصی در عرصه عمل با مشکل مواجه می‌شوند. از این رو در شورای گفت و گو باید تلاش کرد این نظرات و تصمیمات به مرحله اجرا برسند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا