انرژی

توضیح فرماندار کرخه درباره وضعیت تامین آب روستاهای ابوغریب و مراغیه

ایسنا/خوزستان فرماندار شهرستان کرخه در خصوص آخرین وضعیت تامین آب دو روستای ابوغریب و مراغیه در این شهرستان توضیحاتی ارائه کرد.

عباس پورعاطف در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت تامین آب دو روستای ابوغریب و مراغیه در شهرستان کرخه، اظهار کرد: تامین آب این دو روستا از تاسیسات آب روستای شیخ نادر انجام می‌شود اما مردم روستای ابوغریب درخواست دارند آب روستا از محل کانال پای پل تامین شود.

همچنین بخوانید

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در بحث خط انتقال آب به روستای ابوغریب وجود دارد، در نشستی که نماینده پروژه‌های آبفا در شهرستان کرخه با اهالی روستا داشت، قرار شد تا خط انتقال آبی که حدود یک هزار و ۳۰۰ متر است، تغییر پیدا کند و به زیر زمین منتقل شود.

فرماندار شهرستان کرخه گفت: گاهی شکستگی‌هایی که در این خط انتقال به وجود می‌آید باعث می‌شود تا مشکلاتی در تامین آب موردنیاز مردم روستا به وجود آید که تلاش خواهیم کرد این مشکلات را مرتفع کنیم.

پورعاطف عنوان کرد: همچنین به دلیل اینکه خط لوله ۴ اینچ است و شیب مناسبی ندارد، آب به بخشی از خانوارهای روستای ابوغریب نمی‌رسد و تعداد کمی از این خانوارها با مشکلاتی در تامین آب مواجه هستند.

وی افزود: در حال انجام اقداماتی هستیم تا مشکلات مربوط به خط لوله انتقال آب به روستای ابوغریب مرتفع شود و مردم در این روستا مشکل تامین آب نداشته باشند.

فرماندار شهرستان کرخه با اشاره به مشکل تامین آب روستای مراغیه، عنوان کرد: این روستا در ابتدا مزرعه بود و فقط ۳ خانوار در آنجا زندگی می‌کرد اما در حال حاضر که جمعیت روستا به حدود ۸ خانوار رسیده، کار تامین آب روستا از تاسیسات آب روستای شیخ نادر در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا