انرژی

۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب تالوار به همدان لازم است

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آبفای ایران، گفت: اجرای کامل طرح انتقال آب از تالوار به همدان ۱۵۰۰ میلیارد تومان، اعتبار نیاز دارد.

حمیدرضا جانباز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه در شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان، اظهار کرد: وزارت نیرو علیرغم کمبود بارش، تلاش می‌کند مشکلی متوجه مردم نشود و آب با کیفیت و کمیت در همه نقاط تامین شود.

همچنین بخوانید

جانباز تصریح کرد: ما از پنج‌ماه پیش چون بارش مناسب نداشتیم، برداشت آب از سد اکباتان را کاهش دادیم و تلاش می‌کنیم با مدیریت مخزن از چاه‌های جایگزین کمک بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای کامل طرح انتقال آب از تالوار به همدان نیاز به ۱۵۰۰ میلیارد تومان، اعتبار داریم.

مدیرعامل آبفای کشور با بیان اینکه سه ایستگاه پمپاژ در مسیر انتقال آب از تالوار به همدان داریم، ادامه داد: برای این ایستگاه‌ها از مخازن پیش ساخته استفاده خواهیم کرد و ظرفیت ایستگاه پمپاژ در دو فاز و ۶۰۰ لیتر در ثانیه است.

منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز در این جلسه، اظهار کرد: استان همدان ۱۳ دشت دارد که همه در وضعیت ممنوعه و بحرانی قرار دارند.

ستوده تصریح کرد: وضعیت بارش استان کمتر از حد معمول است و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در سال جاری آبی نیز وضعیت مناسبی نداریم.

وی ادامه داد: برنامه تأمین بلند مدت حل تنش آبی همدان، آبرسانی به همدان از سد تالوار به علاوه استفاده از تصفیه خانه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در رابطه با مشکلات طرح آبرسانی به همدان، گفت: تعیین تکلیف قرارداد قرارگاه خاتم، تخصیص اعتبار و تأمین اعتبار از مشکلات ما در این طرح است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا