ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

موسس علی بابا از چین خارج شد

جک ما، هم موسس علی بابا گروپ هولدینگ برای نخستین بار از زمانی که دولت چین به سرکوبی و شکستن انحصار امپراتوری فناوری وی پرداخت، به اروپا سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ساوت چاینا مورنینگ پست که متعلق به گروه علی باباست، گزارش کرد که این میلیاردر ۵۷ ساله پس از یک توقف کوتاه در هنگ کنگ، به اسپانیا رفت. جک ما برای سلسله دیدارهای کاری از جمله یک تور صنعت کشاورزی و فناوری محیط زیستی در اسپانیا به سر می‌برد. با این حال سخنگوی علی بابا حاضر نشد درباره مکان حضور جک ما اظهارنظر کند.

همچنین بخوانید

دولت چین از یک سال پیش اصلاحات گسترده‌ای را در بخش خصوصی کلید زد و مانع عرضه اولیه عمومی سهام شرکت آنت گروپ شد که زیرمجموعه علی بابا بوده و توسط جک ما تاسیس شده است. همچنین تحقیقات ضد انحصارطلبی علیه علی بابا به اتهام سوءاستفاده از قدرت بازار به جریان افتاد. جک ما که معمولا شخصیت برجسته‌ای است، به یک باره برای ماه‌ها از دید همه ناپدید شد. غیبت وی گمانه زنی‌های زیادی را درباره سرنوشتش برانگیخت به خصوص که چهره های برجسته متعددی پس از اختلاف با مقامات چین ناپدید شده بودند.

کارزار حزب کمونیست چین اهداف دیگری را شامل غول تحویل میتوآن و شرکتهای آموزشی خصوصی را هدف گرفت. علی بابا ۲.۸ میلیارد دلار جریمه ضد انحصارطلبی پرداخت کرد و قول داد شیوه‌هایش را اصلاح کند.

بر اساس گزارش رویترز، با انتظار سرمایه گذاران برای پایان یافتن موج سرکوبی و برخورد دولت با انحصارطلبی شرکتها، ارزش سهام علی بابا و به طور کلی سهام فناوری چین صعود کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا